Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04 april 2004, 17:04
pawverboort's schermafbeelding
pawverboort pawverboort is offline
Forumbikkel
Voornaam: Peter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 06 januari 2001
Locatie: Montfoort, Nederland.
Berichten: 125
Unhappy Synchronisatie van 'complete' todo's

Hoi allen,

Sinds ik een nieuwe Palm heb (Tungsten E, daarvoor IIIxe), heb ik problemen met het synchroniseren van taken die ik op mijn Palm als 'voltooid'/'finished'/'complete' heb aangeduid. Als ik vanuit Outlook (XP) een task complete maak, komt dat wel goed in mijn Palm terecht. Andersom dus niet, en ook geen dubbele taak o.i.d.

Ik gebruik overigens datebook5, maar ook in de 'gewone' todo van mijn Palm is de task complete en wordt deze niet zo gesynchroniseerd naar mijn Outlook. Iemand een oplossing? Liefst zonder Palm Desktop te herinstalleren...

Alvast bedankt.

Groeten,

Peter
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 april 2004, 19:14
pawverboort's schermafbeelding
pawverboort pawverboort is offline
Forumbikkel
Voornaam: Peter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 06 januari 2001
Locatie: Montfoort, Nederland.
Berichten: 125
Hmm,

Een onbekend probleem zo te zien. Ik heb inmiddels het volgende ontdekt: ik synchroniseer met 2 computers, eentje thuis en een bedrijfslaptop. Als ik op de ene computer een taak (in Outlook) als voltooid markeer, een synchronisatie doe, en dan de Palm vervolgens synchroniseer met de andere computer, dan gaat het wel goed en komt de taak dus als voltooid in de andere computer.

Ik snap er echt geen bal van. Misschien iemand die met deze nieuwe informatie een idee heeft waar het probleem kan zitten?

Mijn dank zal groot zijn.

Peter
Met citaat reageren
  #3  
Oud 07 april 2004, 20:36
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Sorry dat ik nu pas reageer. Ik heb deze thread weten te missen.

Een oplossing voor je huidige configuratie heb ik niet, maar ik denk dat je met KeySuite een heel eind verder komt. Hiermee heb je een bijna naadloze synchronisatie met Outlook en gaat het ook met de To Do's beide kanten op prima.

Niet goedkooop, maar erg handig, zeker bij syncen met meerdere PC's. Je kan namelijk per PC aangeven welke folders je wilt synchroniseren, handig om prive en zakelijk gescheiden te houden.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #4  
Oud 07 april 2004, 23:42
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Ik begrijp nog niet helemaal wat het probleem is maar toch de volgende info over synchronisatie is wellicht goed om te weten. Als je een bestand verandert op PC of de Palm wordt dat bestand gekenmerkt als "veranderd". Na synchronisatie wordt dit kenmerk weer tot "normaal/onveranderd" gereset. Als je dus na de eerste synchronisatie weer synchroniseert dan doet de computer/palm dus niets met het bestand (want het kenmerk is "normaal/onveranderd"). Dus als je na de eerste synchronisatie met een andere PC synchroniseert "ziet" deze PC niet dat het bestand op de Palm anders is dan wat er op de PC staat. Om te zorgen dat het bestand ook op de 2de PC veranderd wordt is wellicht het eerder genoemde Keysuite een oplossing, anders kun je een "nepverandering" aanbrengen zodat het kenmerk weer op "veranderd" komt te staan.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 juni 2004, 11:56
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Waar de FAQ van DateBk5 al niet goed voor is, dit ToDo probleem is een bekende bug:
Citaat:
ToDo's crossed-off in DateBk5 not crossed off on desktop? The conduits that are shipped on your installation CD are defective. You need to replace them right away by downloading the latest version of the Palm desktop (V-4.1.4) from the PalmOne website. This will correct the problem of crossing off ToDo's failing to get crossed-off on the desktop.
Oftewel: haal de nieuwste desktopsoftware op!

Succes, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023