Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17 maart 2004, 20:02
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
TomTom GO al gezien

Zo te zien wil TomTom alles zelf gaan doen met deze "GO" leuk ding, kost wel 799 Euri.

http://www.tomtom.nl/products/produc...243&Language=5

Op de mainpage van TomTom is ook een link te vinden naar een flashdemo....of hoe heet zo'n filmpje ook al weer

Carel

Laatst gewijzigd door Ce; 17 maart 2004 om 20:07.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 maart 2004, 20:09
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Ziet er goed uit. Doet wat het moet doen denk ik.
Als ik dit had geweten was ik niet aan de ipaq gegaan.
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 maart 2004, 21:44
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Dit lijkt vooral bedoeld te zijn voor diegene die op zoek naar een gemakkelijk te installeren navigatiesysteem. Lijkt mij bv prima voor bij AH of Shell in de schappen. Voor dit Palmclub gezelschap lijkt mij dit totaal oninteressant, want als ik het goed begrijp is dat gewoon een display zonder enige PDA functionaliteit. Voor dezelfde prijs heb je bv. een T3 incl navigatie mogelijkheden.

Desalnietemin denk ik toch dat dit best een flink verkooppotentieel heeft. Denk maar 's aan die Oom of Tante die het wel mooi vind wat jij in de auto hebt, maar die je niet de hele PDA-riedel wilt aandoen (incl. familieondersteuning )
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 maart 2004, 23:03
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Leuk machientje

Ik voel me aangesproken...

Ik ben fervent Palm gebruiker sinds 1998 en al jaren lid van het Palmclub gezelschap dat jij bedoelt. Toch vind ik dit een bijzonder aantrekkelijk apparaat vanwege de specifieke eigenschappen: vrijwel geen losse onderdelen maar alles in een klein goed ogend kastje, SD-kaartje erin en Go, zeer draagbaar en plaatsbaar/verwijderbaar, de grote pictogrammen voor bediening zonder stylus, de nachtinstellingen lijken me erg aantrekkelijk en zo meer. Ook komt er uit dit apparaatje zonder twijfel beter geluid dan uit mijn Tungsten|C. Verder maakt het mij niets uit waar zo'n apparaatje verkocht wordt. Het mag van mij zelfs uit een automaat met chipper-betaling komen, zolang de garantie en support maar in orde is.

Een navigatiesysteem wilde ik altijd al wel, maar hoge prioriteit heeft het op mijn wensenlijstje niet. Onder andere omdat een echt autonavigatiesystemen me nogal duur lijkt voor het gebruik dat ik er van zal maken. Als Palm-gebruiker heb ik me nooit beziggehouden met GPS of navigatie. Een Palm-GPS combinatie heeft wat mij betreft teveel nadelen. Voor de manier waarop ik mijn Palm gebruik is een navigatiesysteem een vreemde eend in de bijt. Ter vergelijking, een GSM/GPRS telefoon geintegreerd in mijn Palm is ook zoiets dat ik niet zie zitten, voor mij geen Tungsten|W.

Doe mij inderdaad maar een kant-en-klaar navigatiesysteempje. En bij voorkeur los van mijn Palm. Kan ik hem ook nog eens uitlenen, dat zou ik met mijn Palm nooit doen! Ik zal zo'n systeempje vermoedelijk alleen in de auto gebruiken. Mijn Palm gebruik ik vrijwel nooit in de auto of voor autotoepassingen. Deze TomTom Go lijkt zo draagbaar dat gebruik buiten de auto geen probleem is als ik dat toch zou wensen. Het machinetje voldoet op het eerste gezicht precies aan de eisen die ik aan een navigatiesysteem zou stellen. Ook al ben ik een doorgewinterde Palm-gebruiker en al jaren lid van dit Plamclub-gezelschap.

Iets meer betalen vind ik niet zo'n probleem, maar ik vind de prijs toch nog vrij hoog. Toch is met dit leuke machientje een navigatiesysteem een paar plaatsen gestegen op mijn wensenlijstje.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 maart 2004, 23:29
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Re: Leuk machientje

Citaat:
Op 17-03-2004, om 23:03 heeft Arent dit gezegd in bericht #4
Ik voel me aangesproken...

Ik ben fervent Palm gebruiker sinds 1998 en al jaren lid van het Palmclub gezelschap dat jij bedoelt.
Grappig, ik zie dat we beiden in Nov 2000 zijn toegetreden.

Citaat:
Iets meer betalen vind ik niet zo'n probleem, maar ik vind de prijs toch nog vrij hoog.
En dat is nu precies wat ik al aangaf Zodra de prijs een stuk lager is dan een top PDA + navigatiekit, ben ik er misschien ook wel voor in de markt, maar je geeft zelf al aan dat de prijs te hoog is. Met oninteressant doelde ik dus op de prijs/prestatie verhouding.
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 maart 2004, 00:00
Phil's schermafbeelding
Phil Phil is offline
Senior lid, alhoewel :-)
Voornaam: Philip
Model: Palm Tungsten|C
 
Geregistreerd: 01 december 2000
Locatie: Sint-Niklaas België
Berichten: 384
Stuur een bericht via ICQ naar Phil
een doordenkertje

He he de Tom tom Nav. voor "Dummies"
Bij de specs geven ze een ARM920T cpu (Palm OS 5 based) aan van "maar" 200Mhz.
Tot nu toe draaide T.T.Nav. toch enkel op 400Mhz
__________________
Greetings, Phil from Belgium (not the prince)... bijna ex-lid.



Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 maart 2004, 01:32
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Re: Re: Leuk machientje

Citaat:
Sander zei
...
maar je geeft zelf al aan dat de prijs te hoog is. Met oninteressant doelde ik dus op de prijs/prestatie verhouding.
De strekking van mijn verhaal is juist dat de TomTom Go (voor mij) wel interessant kan zijn vanwege de prijs en de specifieke eigenschappen, oftewel de prijs-prestatieverhouding. In dat verband schreef ik dat ik de prijs "toch nog vrij hoog" vind. Dat is niet hetzelfde als "te hoog". De prijs is een stuk lager dan de prijzen van specifieke autonavigatiesystemen en ongeveer gelijk aan de prijs van een T3 met TomTom Navigator. Als navigatiesysteem zal de TomTom Go betere prestaties leveren dan TomTom Navigator met een Tungsten|T3. Dat rechtvaardigt een hogere prijs.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 maart 2004, 08:04
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Leuk apparaatje, en ik denk ook zeker dat hiermee een gat in de markt gevuld wordt, namelijk de mensen die dus geen zin hebben ettelijke duizenden euros neer te leggen voor een ingebouwd navigatiesysteem, maar het 'gehannes' met draden bij een Palm (of PPC) ook niet zien zitten.

Misschien weet ik nu wel een leuk cadeautje voor mijn vrouw...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 maart 2004, 10:07
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Re: Re: Re: Leuk machientje

Citaat:
Op 18-03-2004, om 01:32 heeft Arent dit gezegd in bericht #7

De prijs is een stuk lager dan de prijzen van specifieke autonavigatiesystemen en ongeveer gelijk aan de prijs van een T3 met TomTom Navigator. Als navigatiesysteem zal de TomTom Go betere prestaties leveren dan TomTom Navigator met een Tungsten|T3. Dat rechtvaardigt een hogere prijs.
Sorry, maar dit wil er mij mij echt niet in (nogmaals, igv van die-hard PDA gebruikers) En of de GO significant betere navigatie prestaties dan een T3/TomTom combinatie kan geven wil ik nog wel 's zien trouwens. Ben benieuwd naar de reviews van de GO (zal wel niet bij Palmclub zijn, want heeft niets met Palm OS te maken).
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #10  
Oud 21 maart 2004, 21:53
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Dit biedt veel waar voor je geld als je het vergelijkt met andere auto gps-systemen. Het enige wat je voor 800 euro kunt krijgen is een autoradio met ingebouwde navigatie. En een dergelijk systeem toont geen kaarten maar geeft alleen maar aanwijzingen via een stem en pijlen.

Als je het met andere gps-systemen op pda-basis gaat vergelijken dan moet dit systeem het onderspit delven. Dan kun je veel beter het gps-pakket van Kirrio nemen voor 450 euro, en dat is inclusief Tungsten|E maar dan weer exclusief geheugenkaart.
Maar goed, TomTom mikt met dit systeem natuurlijk niet op mensen met een pda/pda-interesse. Dus voor de doelgroep - mensen die een simpel bedienbaar navigatiesysteem willen met kaartweergave - is het zeker een goed systeem. Ook de mensen die een palm/ppc alleen voor navigatie aangeschaft hebben zullen hier zoals al eerder gezegd zeker met interesse naar kijken.
Bij dit alles komt ook nog eens dat er in vele auto's tegenwoordig standaard prima werkende fabrieksradio's zitten die bovendien helemaal bij de rest van het dashboard passen. Dus dan zal zo'n radio met ingebouwde navigatie ook niet meer overwogen worden, of er moet een goede af-fabriek variant leverbaar zijn.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 22 maart 2004, 00:42
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Thumbs up

Dit is een erg mooi ding. Aandachtspunt is qua ontvangst wel de ingebouwde GPS.

Ben benieuwd naar ervaringen. Vooralsnog: Petje af voor TomTom!
Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #12  
Oud 22 maart 2004, 09:25
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Aandachtspunt is qua ontvangst wel de ingebouwde GPS.
Gelukkig kan er een externe antenne op aangesloten worden, dus met de ontvangst zal het (uiteindelijk) dan wel goed zitten.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 24 maart 2004, 12:52
superjoost
Guest
 
Berichten: n/a
Deze ga ik denk ik kopen.
Zou hij buiten de auto (op motor) ook goed te gebruiken zijn?

Ik heb zelf een zire71 en baal er van dat er geen tomtomsoftware voor is/komt!

Dit ziet er echt goed uit, de GO!
Met citaat reageren
  #14  
Oud 24 maart 2004, 21:01
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Waarschijnlijk wordt TomTom op den duur ook nog wel uitgebracht voor andere modellen dan de Tungsten|T3. Maar op dit moment zijn daar nog totaal geen details over beschikbaar.

De GO is te gebruiken buiten de auto, want er zit een ingebouwde oplaadbare batterij in. Vraag is dus hoe het in de hand ligt.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 24 maart 2004, 21:18
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Vraag is dus hoe het in de hand ligt.
En hoe waterdicht het geheel is, want dat lijkt me toch ook wel handig om te weten als je hem op de motor wil gaan gebruiken.

Laat staan de bevestiging hiervan op een motor.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #16  
Oud 01 juni 2004, 14:17
Michelangleo
Guest
 
Berichten: n/a
Zag hem bij www.zerosix.nl voor 649,- ex btw
Met citaat reageren
  #17  
Oud 01 juni 2004, 20:55
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Bij http://www.zerosix.nl is het dus 772 euro inclusief BTW.

Ik heb TomTom Go gisteren besteld bij Renecom voor 699 euro inclusief BTW.

Update: Mijn bestelling bij Renecom is helaas niet doorgegaan, klein probleempje met de levering dat snel opgelost werd, maar voor mij helaas net te laat. Verder is de shop ok, niet heel erg professioneel opgezet, maar wel een vlotte afhandeling bestellingen en e-mails. En vooral scherpe prijzen.

Meestal koop ik dit soort spullen bij PDAshop.nl omdat ze in mijn woonplaats gevstigd zijn, de service goed is en levering altijd snel. PDAshop is meestal iets duurder, maar in dit geval wel erg veel, maar liefst 783 euro inclusief BTW (iets aan verzendkosten al verrekend).

Update: Een dag later is de prijs bij PDAshop gezakt naar euro 739. Heb de TomTom Go dus toch bij PDAshop gehaald, omdat mijn bestelling bij Renecom helaas niet doorging.

Ik zie vandaag op tweakers.net dat Dresden.nl 698 euro inclusief BTW rekent.

Laatst gewijzigd door Arent; 05 juni 2004 om 12:17.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 02 juni 2004, 17:38
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ik sprak vandaag een Dixons-medewerker (voor de liefhebbers, eentje in Alkmaar) over de TomTom GO. Die zei dat ze behoorlijk goed lopen, bij hun vestiging waren ze allemaal al verkocht - hoewel hij geen getallen wilde noemen, beetje flauw. Landelijk loopt het ook vrij behoorlijk.
Hij ondersteunde ook mijn stelling dat er heel veel mensen zijn die PPC's puur en alleen voor de navigatie kopen en dat de GO voor dat soort mensen een goede oplossing is.
De beste verkoper beschouwde de iPaq trouwens als synoniem voor PPC: hij had het consequent over iPaqs en niet over PPC-navigatiesets of iets dergelijks.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 04 juni 2004, 17:26
Sjors Sjors is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Berichten: 35
Bij Mobinav.net is hij verkrijgbaar voor €685,- incl. BTW en incl. verzendkosten. Tot zover de goedkoopste die ik gezien heb.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 04 juni 2004, 17:33
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 02-06-2004, om 17:38 heeft koekiemonster dit gezegd in bericht #18

De beste verkoper beschouwde de iPaq trouwens als synoniem voor PPC: hij had het consequent over iPaqs en niet over PPC-navigatiesets of iets dergelijks.
Ken er nog zo'n eentje: iedereen die het over Palms heeft terwijl het een Clié is.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023