Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22 september 2004, 20:54
Jereon
Guest
 
Berichten: n/a
Question Veranderen spraakbestanden mapsonic mogelijk?

Ik zie dat de spraakbestanden uit .snd bestanden bestaat.
Ik kan deze bestanden echter niet afspelen met bijvoorbeeld winamp.

Ik zou namelijk graag die spraakbestanden veranderen door iets anders in te spreken. (een serieuze versie voor normaal gebruik en een foutieve versie voor grappen uit te halen met betsuurders van mijn auto) Ik vind de huidige dame eigenlijk maar niets. Ik heb al het een en ander gelezen over deze stem, de een noemt het vlaams de ander noemt "haar" trix. Nu zou ik wel met haar kunnen leven maar wil toch ook graag wat tekstuele aanpassingen maken, met name op rotondes.

Ik heb ergens nog een hele oude versie van cooledit liggen, zou deze die snd bestanden kunnen editten?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 september 2004, 23:46
buggeroff's schermafbeelding
buggeroff buggeroff is offline
TAFKAB
Voornaam: Jan Karel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 mei 2002
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 439
Kijk eens naar de volgende thread http://www.palmclub.nl/forums/showth...light=mapsonic , daar vind je het antwoord op je vraag. Is overigens niet heel erg eenvoudig, lijkt mij, maar het kan.

Jan Karel
__________________
Maak niet steeds dezelfde fout ! Er is keus genoeg !
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 september 2004, 08:56
Jereon
Guest
 
Berichten: n/a
Kun je iets specifieker zijn?

Je wijst mij op een topic die gestart is ergens in 2003 en bestaat uit 28 pagina's. Nu vind ik lezen wel een leuke bezigheid en is het onderwerp ook nog eens interessant. Echter na het lezen van 28 pagina's mapsonic gerelateerde onderwerpen denk ik dat ik genoeg heb van mapsonic en dat is nu net niet mijn bedoeling.


Bij voorbaat dank,

vr.gr
Jereon
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 september 2004, 11:05
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 23-09-2004, om 08:56 heeft Jereon dit gezegd in bericht #3
Kun je iets specifieker zijn?

Je wijst mij op een topic die gestart is ergens in 2003 en bestaat uit 28 pagina's. Nu vind ik lezen wel een leuke bezigheid en is het onderwerp ook nog eens interessant. Echter na het lezen van 28 pagina's mapsonic gerelateerde onderwerpen denk ik dat ik genoeg heb van mapsonic en dat is nu net niet mijn bedoeling.


Bij voorbaat dank,

vr.gr
Jereon
Met de geavanceerde zoekfunctie (link kun je ook threads doorzoeken.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 september 2004, 12:35
Jereon
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 23-09-2004, om 11:05 heeft metck dit gezegd in bericht #4
Met de geavanceerde zoekfunctie (link kun je ook threads doorzoeken.

Oh...

Dat ik op de zoekfunctie gewezen wordt is niet vreemd, althans niet vreemd als er resultaten voor het oprapen liggen. Maar met mogelijk ergens een resultaat in een ellelange thread die alleen met geavanceerd gebruik van een zoekmachine gevonden kan worden vind ik een dergelijke verwijzing niet helemaal terecht. Althans niet met zo weinig woorden alsof totaal geen gebruik is gemaakt van de zoekfunctie.

Kijk, het verwijzen naar reeds eerder aan bod gekomen onderwerpen is natuurlijk niet verkeerd. Het heeft als positief resultaat dat er niet een wildgroei aan onderwerpen komt. Maar een dergelijk onderwerp dat ergens al eens aan bod is gekomen diep verstopt in een topic met een zeer algemene titel als onderwerp vind ik hier toch wel buiten vallen.

Dit is niet echt een gastvrij onthaal maar meer een "rot op gast met je dubbele postings" onthaal.

vr gr.
Jereon

Laatst gewijzigd door Jereon; 23 september 2004 om 12:44.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 september 2004, 13:16
Jereon
Guest
 
Berichten: n/a
Sorry voor mijn reactie hierboven, ik liet mij meeslepen door emoties.

Ik zie ook dat mijn reactie op de verwijzing naar het betreffende topic:
Citaat:
Op 23-09-2004, om 08:56 heeft Jereon dit gezegd in bericht #3
Kun je iets specifieker zijn?

Je wijst mij op een topic die gestart is ergens in 2003 en bestaat uit 28 pagina's. Nu vind ik lezen wel een leuke bezigheid en is het onderwerp ook nog eens interessant. Echter na het lezen van 28 pagina's mapsonic gerelateerde onderwerpen denk ik dat ik genoeg heb van mapsonic en dat is nu net niet mijn bedoeling.


Bij voorbaat dank,

vr.gr
Jereon
niet echt goed is gekozen. Je kunt deze reactie als redelijk bijdehand opvatten. Dit is natuurlijk niet mijn bedoeling geweest.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 september 2004, 13:22
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik kan me voorstellen dat het makkelijker is om een directe verwijzing te krijgen naar de oplossing op een probleem. Overigens beoogde ik met mijn opmerking over de geavanceerde zoekfunctie je enkel te helpen (veel leden kennen die zoekoptie niet eens) en was het niet bedoeld als een "rot op gast met je dubbele postings" onthaal." Als ik dat had gedacht dan had ik uberhaupt niet gereageerd op je post .
Maar terug naar je probleem: ben je er inmiddels al uit?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 23 september 2004, 18:48
buggeroff's schermafbeelding
buggeroff buggeroff is offline
TAFKAB
Voornaam: Jan Karel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 mei 2002
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 439
Probeer deze dan eens http://www.palmclub.nl/forums/showth...2814#post92814 , een of twee pagina's daarvoor beging het verhaal.

Jan Karel
__________________
Maak niet steeds dezelfde fout ! Er is keus genoeg !
Met citaat reageren
  #9  
Oud 24 september 2004, 16:05
Jereon
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 23-09-2004, om 18:48 heeft buggeroff dit gezegd in bericht #8
Probeer deze dan eens http://www.palmclub.nl/forums/showth...2814#post92814 , een of twee pagina's daarvoor beging het verhaal.

Jan Karel
Citaat:
Op 23-09-2004, om 13:22 heeft metck dit gezegd in bericht #7

Maar terug naar je probleem: ben je er inmiddels al uit?
Nee, ik ben er nog niet uit maar bovenstaande link zal mij daarbij zeker helpen. Daar ga ik mij van het weekend eens in verdiepen.

Nogmaals sorry van gister, ik was wat gefrustreert enzo...
Nieuwe palmpjes die maar blijven vastlopen en dergelijke hebben hierin parten gespeeld. Nu is mijn TT gelukkig weer stabiel. Ik ervaar wel vreemde schermeigenaardigheden bij het starten van programma's. Het flikkert wat en krijg kortstondig een klein streepje te zien. Net alsof de applicatie niet wil opstarten en de palm vast slaat maar dit is echter schijn. De applicatie doet het daarna wel gewoon. Ik zal eens ff zien of ik hier wat info over kan vinden van het weekend. Bedankt iig voor de ondersteuning.

vr gr
Jeroen
Met citaat reageren
  #10  
Oud 25 september 2004, 01:54
bafplus's schermafbeelding
bafplus bafplus is offline
altijd zin in een Treo
Voornaam: bart
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 05 juni 2004
Locatie: noordwijk
Berichten: 88
Re: Veranderen spraakbestanden mapsonic mogelijk?

Citaat:
Op 22-09-2004, om 20:54 heeft Jereon dit gezegd in bericht #1
Ik zie dat de spraakbestanden uit .snd bestanden bestaat.
Ik kan deze bestanden echter niet afspelen met bijvoorbeeld winamp.

Ik heb ergens nog een hele oude versie van cooledit liggen, zou deze die snd bestanden kunnen editten?
nee, cool edit kan dit niet.
er bestaan wel converters maar welke dit precies is geen idee...
mischien dat adobe audition(voorheen cool edit) dit wel kan, maar ik heb geen idee want die heb ikzelf nog niet.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 26 september 2004, 14:31
Jereon
Guest
 
Berichten: n/a
Spraakbestanden aangepast...

...hoewel aangepast...

Ik heb het voor elkaar de bestanden te kunnen aanpassen. Nu nog even allemaal nieuwe versies maken.

Wat ik heb gedaan:
Eerst via de palm voice memo een stukje ingsproken. Een hotsync uitgevoerd en dit memobestand geopend met Wave-edittor. (Cooledit) Even wat stoor en ruissignalen verwijderd en opgeslagen als PCM wave formaat: 8000, 8-bits mono. Vervolgens het betreffende bestand in de speech directory geplaatst. Het orginele .snd bestand verwijderd. Opnieuw Mapsonic op de palm geinstalleerd, en dat werkt!

Nu nog even alle spraakbestanden doen.

BTW:
Als je de orginele .snd bestand als "PCM Raw Data" opent in cooledit kun je de bestanden beluisteren. Williswaar met veel storing maar je kunt wel de inhoud van het oorspronkelijke geluidsbestand makkelijk herleiden.


Met dank aan alle tips,

vr gr.
Jeroen
Met citaat reageren
  #12  
Oud 23 december 2004, 12:43
jeroenenwendy
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb alle snd bestanden in wav formaat was eigelijk heel makkelijk prosses, maar daar ga ik het nu niet over hebben.

je kunt hier de rar downloaden die alle wav bestanden bevat

Orginele wavs.rar

wat je moet doen is het volgende:

Alle *.au bestanden verwijderen uit je speech directory en alle wavs die je net gedownload heb erin stoppen. Dit werkt perfect aangezien het programma de au bestanden omzetten naar wav wanneer ze begon te praten.

Nu heb je dus alle wavs en kun je makkelijk luisteren wat ze zegt en zo een zelf gesproken text opslaan in wav en deze in de speech map plaatsen

veel succes

groetjes jeroen
Met citaat reageren
  #13  
Oud 10 mei 2005, 17:19
Piske
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy Originele wavs voor de mapsonic LINK

Hallo Jeroen (of iemand anders),

Ik probeerde de http://www.coolx.nl/orginele wavs.rar link, maar kennelijk heb je de bestanden van je site afgehaald . Ik zou ze wel heel graag hebben. Is het mogelijk ze nogmaals te plaatsen. Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Ik zou ook erg (misschien wel meer) tevreden zijn met de originele NL speech directory. De .snd files met AU indeling. De mijne zijn nl in het Engels.

Kun je me hier aan helpen
Met citaat reageren
  #14  
Oud 11 mei 2005, 19:34
Goswin
Guest
 
Berichten: n/a
Ja, inderdaad.. als die spraakbestanden van MapSonic aangepast zouden kunnen worden (aka: aangepast zijn). Dan heb ik daar ook wel oren naar.

Momenteel lijkt het net of Koniging Beatrix mij aanwijzingen geeft als ik ergens moet afslaan ... "nâr linksch" "nâr regstsch"

allemachtig daar krijg ik buikpijn van

ennu, ik heb het dan over de nieuwe Mapsonic 3 aka ViaMichelin



Groeten,
Goswin
Met citaat reageren
  #15  
Oud 13 mei 2005, 21:26
Patrick's schermafbeelding
Patrick Patrick is offline
Forumbikkel
Voornaam: Patrick
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Gendt
Berichten: 296
Ik heb mijn oude Mapsonic 1.3 inmiddels ook geupgrade naar 3.0 en ik moet zeggen dat dit een hele verbetering is. Groter bedieningsgemak en ik heb zowaar de POI's van alle flitspalen erin gekregen (verdient Viamichelin zich gemakkelijk terug )

Ik gebruikte met versie 1.3 de verbeterde soundfiles, maar nu luister ik weer naar Beatrix (lijkt inderdaad wel). Echter, in versie 3.0 staan de soundfiles niet langer apart in de Palm, maar zijn deze vervangen door één bestand, te weten 'speech.zdb'.

Als er iemand is die weet hoe je dit moet wijzigen zou ik diegene erg erkentelijk zijn. Rond Koninginnedag is Bea wel oké, maar dat is maar één dag per jaar.
__________________
Groet,
Patrick
Met citaat reageren
  #16  
Oud 22 juni 2005, 00:17
Maarten's schermafbeelding
Maarten Maarten is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Helvoirt
Berichten: 34
Patrick,

Er is een patch naar 3.1 en daarbij zijn nu ook de spraakbestanden voor Mapsonic 3.0 en 3.1 aangepast. Echt een hele verbetering.

Voor de patch naar 3.1 en de nieuwe spraakbestanden (Nederlands en Vlaams) (!) klik hier

grtz
palm-collega Maarten
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:58.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023