Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 27 oktober 2005, 17:11
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klaas
Batterijen van Palm zijn altijd te vervangen, maar dan moet je zo'n ding gaan openschroeven. Dat zul je dan niet willen, dus zeg ik: TREO!
Te duur en scherm te klein om deftig excell documenten te bekijken. Bovendien heb ik per maand ongeveer 3 telefoontjes op mijn GSM en telefoneer ik zelf 3 keer. Dus niet echt de moeite om een all in one toestel te kopen...
Met citaat reageren
  #62  
Oud 18 december 2005, 18:15
aquagga aquagga is offline
Senior lid
Voornaam: pieter
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 30 november 2003
Locatie: grun
Berichten: 67
Onlangs ben ik overgestapt van mijn palm m505 naar een dell x51v.

Wat mij ertoe heeft besluiten om over te stappen.

Palmos ontwikkeld naar mijn idee te traag tov ppc.
Bij ppc is er naar mijn gevoel meer hardware te krijgen.
Software is inmiddels dezelfde hoeveelheid.
Beter compatible met mijn omgeving.

De ervaring na 1 week
Tot nu toe heb ik weinig tijd kunnen besteden aan de mooie gadget.
Batterij tijd kan ik nog niet veel over zeggen.

Synchen gaat goed echter moest ik natuurlijk wel eerst weer updaten voor het werkte. outlook en active sync werkte eerst niet.
overzetten van bestanden is omslachtiger.
Mis mijn iconen van agendus. Heb ze nog niet gevonden in Pocket informant.
Bluetooth connectie alles in een keer.
Toetsenbord werkt vlekkeloos itt hoe het deed op mijn 505

Het gevoel is dat ik het nog niet weet ik ben dit bos in gesprongen en zie wel hoe het gaat bevallen. Heb wel beetje weemoedt naar het simpele palm principe. Eerst meer proberen dan kan er een goede conclusie getrokken worden.

Een ding ruleert palm in en dan is www.palmclub.nl Hier staat mooi alle informatie goed gebundeld voor een beginnende gebruiker. Weet nog dat ik 3 jaar terug hier begon. Bij ppc land is het veel meer een chaos en vind je minder snel wat je wilt op de fora.

What's going to be the dark side?????
Met citaat reageren
  #63  
Oud 18 december 2005, 20:33
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aquagga

Een ding ruleert palm in en dan is www.palmclub.nl Hier staat mooi alle informatie goed gebundeld voor een beginnende gebruiker. Weet nog dat ik 3 jaar terug hier begon. Bij ppc land is het veel meer een chaos en vind je minder snel wat je wilt op de fora.

What's going to be the dark side?????
Mooi compliment voor de mensen die zoveel tijd en energie in ons forum steken!
Met citaat reageren
  #64  
Oud 29 december 2005, 18:28
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Na een uitstapje van een half jaar naar PocketPC, heb ik sinds vorige week een Palm TX gekocht. Hoewel ik mijn IPAQ 4150 ook nog heb, heb ik toch besloten om de TX als mijn "primary PDA" te gaan gebruiken.

De belangrijkste reden hiervoor is dat ik het scherm van de TX mooier vind dan het 240x320 scherm van de IPAQ. Tevens miste ik bij mijn 4150 de krachtige infrarood (afstandsbediening) en FBTV (donatie komt eraan Frans). Verder vind ik de vormgeving van de TX erg mooi. Deze doet me terugdenken aan mijn Vx.

Tot nu toe komt de TX het meest in de buurt van mijn "ideale" PDA. De Tungsten T3 had een uitschuifscherm, geen ingebouwde Wifi en een slechte batterij, de TH55 had waardeloze Infrarood, mini-stylus en was langzaam.*

Ik ben erg blij dat ik Windows Mobile heb leren kennen. Op zich is het een fijn besturingssysteem waarbij ik vooral het multitasken bij de Palm zal missen. Helaas bestaat er momenteel nog geen compacte degelijke PocketPC met VGA-scherm die goed oogt. Tevens staat Windows Mobile 5.0 nog in zijn kinderschoenen, en is nog niet zo stabiel als het zou moeten zijn. Dat zal ongetwijfeld in de toekomst veranderen.

Wat mij betreft zal ik in de toekomst mijn keuze niet beperken tot de vraag of het een Palm of PocketPC moet worden. Mijn keuze zal gebaseerd zijn op de mogelijkheden die een PDA biedt. Op dit moment is het dus de Palm TX (hoewel ik nog overtuigd moet raken van de stabiliteit. Voor zover ik nu kan inschatten is deze minder dan de stabiliteit van mijn vorige Palms).


Voordelen Palm TX t.o.v. HP IPAQ 4150:*
- Schermresolutie
- Krachtige infrarood
- Geheugenbeheer
- Stabiliteit (?)
- Korte leercurve
- Applicaties:
. FBTV (TV-gids)
- Graffiti
- Vormgeving
- Batterijverbruik
- www.palmclub.nl

Voordelen HP IPAQ 4150 t.o.v. Palm TX:*
- Multitasking
- Bestandsysteem (overeenkomstig met Windows XP)
- Integratie van netwerk in PPC-omgeving
- Applicaties:
. Today-scherm (Agenda met geïntregeerde Tasks, weersvoorspelling,
. email en RSS-feeds op één pagina)
. Streaming audio/video
. Skype
- Geluidskwaliteit (MP3 speler)
- Formaat

* Gebaseerd op eigen waarnemingen/ervaringen.

Laatst gewijzigd door Frank; 31 december 2005 om 00:09.
Met citaat reageren
  #65  
Oud 29 december 2005, 22:12
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Welkom terug (ook al ben je nooit weggeweest) .

Mag ik vragen waar je je iPaq nu nog voor gebruikt? Navigatie wellicht?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #66  
Oud 30 december 2005, 07:26
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Welkom terug (ook al ben je nooit weggeweest) .
Hartelijk dank

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Mag ik vragen waar je je iPaq nu nog voor gebruikt? Navigatie wellicht?
Op dit moment heb ik de Ipaq op de achtergrond meedraaien, maar ik doe er weinig mee. Ik probeer zoveel mogelijk de Palm TX te gebruiken, maar er zijn nog een paar dingen waar ik de Ipaq voor grijp: uitgebreide weersvoorspelling, agenda en het spelletje Asklaver (Klaverjassen op de PPC).

Verder krijg ik het niet voor elkaar om de TX stabiel te laten draaien. Ik heb zo min mogelijk software geïnstalleerd, en ben volledig 'schoon' begonnen, maar sommige programma's starten erg traag op en ik moet haast elke dag resetten . Zolang ik het niet voor elkaar krijg om de Palm TX stabiel te laten draaien, blijf ik twijfelen.

Het grappige is dat soms mensen met PPC's naar het PocketPC forum verwezen worden met de opmerking dat www.palmclub.nl bedoeld is voor "Palm, een snel en stabiel soort PDA".
Mijn Palm TX krijgt het (nog) niet voor elkaar om deze leus waar te maken. Mijn Ipaq heeft minder dan éénmaal per twee weken een reset nodig, terwijl de Palm TX er nagenoeg elke dag om roept. De opstartsnelheid van diverse programma's van de TX is ook nog niet indrukwekkend (8 seconden soms voor bijvoorbeeld Blazer of Versamail).
Tijd voor een TX-update of tijd voor een andere leus???

Zolang ik niet het gevoel heb dat de Palm TX net zo betrouwbaar is als de oude generatie Palms, hou ik voor de zekerheid mijn 4150 achter de hand.
Met citaat reageren
  #67  
Oud 05 januari 2006, 15:28
DD4me2
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aquagga
Onlangs ben ik overgestapt van mijn palm m505 naar een dell x51v.

Wat mij ertoe heeft besluiten om over te stappen.

Palmos ontwikkeld naar mijn idee te traag tov ppc.
Bij ppc is er naar mijn gevoel meer hardware te krijgen.
Software is inmiddels dezelfde hoeveelheid.
Beter compatible met mijn omgeving.

De ervaring na 1 week
Tot nu toe heb ik weinig tijd kunnen besteden aan de mooie gadget.
Batterij tijd kan ik nog niet veel over zeggen.

Synchen gaat goed echter moest ik natuurlijk wel eerst weer updaten voor het werkte. outlook en active sync werkte eerst niet.
overzetten van bestanden is omslachtiger.
Mis mijn iconen van agendus. Heb ze nog niet gevonden in Pocket informant.
Bluetooth connectie alles in een keer.
Toetsenbord werkt vlekkeloos itt hoe het deed op mijn 505

Het gevoel is dat ik het nog niet weet ik ben dit bos in gesprongen en zie wel hoe het gaat bevallen. Heb wel beetje weemoedt naar het simpele palm principe. Eerst meer proberen dan kan er een goede conclusie getrokken worden.

Een ding ruleert palm in en dan is www.palmclub.nl Hier staat mooi alle informatie goed gebundeld voor een beginnende gebruiker. Weet nog dat ik 3 jaar terug hier begon. Bij ppc land is het veel meer een chaos en vind je minder snel wat je wilt op de fora.

What's going to be the dark side?????
Als je meer info wil over je nieuwe ppc of hulp bezoek het forum van
http://aximsite.com/ eens.

Ik zit daar zelf momenteel veel omdat ik probeer tot een besluit te komen of ik hem ook ga kopen of dat ik toch een wat betere palm koop.

Het is wel een Engelstalig forum, maar wel met heel veel info.
Met citaat reageren
  #68  
Oud 05 januari 2006, 16:26
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ja en wat een ellende met die rom updates voor de X51v. Ben ik even blij dat ik toch bij Palm ben gebleven!
Met citaat reageren
  #69  
Oud 05 januari 2006, 19:06
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis
Ja en wat een ellende met die rom updates voor de X51v. Ben ik even blij dat ik toch bij Palm ben gebleven!
?? Heb je jouw Lifedrive dan niet ge-updated?
Met citaat reageren
  #70  
Oud 05 januari 2006, 23:39
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ja, twee keer zelfs! Maar na 4 of 5 keer hoop ik toch wel dat ze het goed hebben bij Palm en de meeste problemen zijn nu zelfs al redelijk opgelost. Structurele problemen dan, zoals instabiliteit en zo. Die Dell zo lees ik blijft problemen geven met zaken als bluetooth, herkennen geheugenkaartjes en synchronisatie. Daar word je niet vrolijk van na een aantal rom updates tenzij je masochistische trekjes hebt uiteraard.
Met citaat reageren
  #71  
Oud 27 januari 2006, 22:30
BarB's schermafbeelding
BarB BarB is offline
Palmofiel
Voornaam: Barbara
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 21 december 2005
Locatie: Rijswijk
Berichten: 106
Vandaag eens even bij mijn collega gaan vragen hoe het met zijn pocke(t) PC was? Gisteren kwam het stoom letterlijk uit zijn oren na de zoveelste volledig crash. Zijn PPC ligt nu onder in zijn tas en heeft voorlopig "straf".
Deze PPC (van HP) is als pilot door het bedrijf verschaft. Hij heeft dan ook volledige support en functionaliteit bij het syncen met Groupwise (deze heb ik niet en kan ook niet syncen op het werk ). Heel leuk, wil het niet dat tijdens het syncen al meerdere malen zowel de PPC agenda leeg was maar ook de Groupwise agenda. Kun je alles weer inkloppen als er geen goede backup aanwezig is.

Vandaag hebben we nu eens bediscussieerd wat de voordelen van een een PPC of Palm is t.o.v. papieren agenda etc.
Tijdens deze discussie werd wel duidelijk dat de Palm (naar onze opinie) meer gebruikersgemak heeft.
Zo kan ik een word document lezen en hierbij niet zijwaarts te hoeven scrollen, bij de PPC kan dit niet en is het ook net gelukt om dit via veranderen van instellingen voor elkaar te krijgen. Conclusie ik gebruik mij Palm voor het lezen en verbeteren van stukken die ik ter review aangeleverd krijg. Mijn collega doet dit op papier, want dat leest makkelijker. Hij zou graag hetzelfde kunnen als ik.

Ik gebruik agendus pro, waardoor meer mogelijk is dan met de standaard agenda. Voorlopig is het een trial, want weet nog niet of dit het helemaal is. Omdat mijn collega werkt met een PPC van de baas kan hij weinig experimenteren met andere programma's want daar is geen support op. De volledige functionaliteit van de PPC wordt daarmee niet bereikt.

Na ons vergelijkend waren onderzoekje ben ik toch blij ooit voor Palm gekozen te hebben. Mogelijk een nieuwe Palmaanhanger gewonnen.

Mijn conclusie: laat PPC links liggen.
__________________
"Kennis is nog geen wijsheid"
Met citaat reageren
  #72  
Oud 27 januari 2006, 22:50
DD4me2
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

Even een update van mij, ik heb na lang wikken en wegen toch weer voor een PPC gekozen en wel de Axim X51v en nu al een paar weken in gebruik en zeer tevreden. Scherm is fantastisch scherp, functionaliteit is fantastisch en ik heb gewoon de originele Rom nog daar ik de nederlandse OS heb en daar nog geen rom update voor is.

Ik heb nog wel Palm overwogen, maar de x51v won toch, en ik heb nog geen spijt gehad van mijn keuze. Heb mobipocket gedownload en lezen met dit vga scherm is een genot.

DD4me2
Met citaat reageren
  #73  
Oud 05 februari 2006, 22:18
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
maar ik begin al terug te kijken naar palm.....
Wie heeft het weddenschap gewonnen... (zie hoger in dit draadje)
Een lifedrive zal het niet worden, maar de TX misschien wel
Met citaat reageren
  #74  
Oud 05 februari 2006, 22:42
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi
maar ik begin al terug te kijken naar palm.....
Wie heeft het weddenschap gewonnen... (zie hoger in dit draadje)
Een lifedrive zal het niet worden, maar de TX misschien wel
Volgens mij is er maar één die gewonnen heeft, en dat ben jijzelf: door jouw horizon te verbreden ben je in ieder geval een hele ervaring rijker Door zelf een PocketPC intensief te gebruiken, weet je waarover je praat, en is jouw keuze voor Palm dan wel PocketPC gebaseerd op jouw eigen ervaringen en niet op (objectieve, maar ook regelmatig subjectieve) opmerkingen van anderen.

Laatst gewijzigd door Frank; 05 februari 2006 om 22:52.
Met citaat reageren
  #75  
Oud 05 februari 2006, 23:02
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Amen! Dat is wellicht de meest volwassen forumreactie ooit
Met citaat reageren
  #76  
Oud 06 februari 2006, 09:04
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Enkele bedenkingen over mijn PPC ervaringen

Toch misschien nog even dit...


Ben ik tevreden over mijn PPC? Ik bleef me zelf voorhouden van ja, maar betrapte er mij op dat ik heb steeds minder en minder gebruik. Hoewel het een top of the end toestel is (ipaq hx2790)...

Mijn overstap van palm naar ppc was weloverwogen. Tientallen fora gelezen, getwijfeld, gelezen, nog meer getwijfeld... Enfin de kogel was door de kerk het zou een axim X51V worden met een VGA scherm... Maar op het laatste moment, ben ik dan toch weer veranderd naar een QVGA scherm bij HP (omdat ik meer vertrouwen heb in HP dan in dell, vraag me niet waarom, gewoon gevoelsmatig).

Maar hoe meer ik met die ppc werk, hoe meer ik besef dat WM5 ontwerpen is door mensen die een laptop voor ogen hebben. Klik klik klik en nog eens klik... Oh ja er zit ook een D-pad in maar je kunt op geen enkel moment zeggen wat hij gaat doen... en dat is verdorie verschrikkelijk irritant. Het ziet er wel allemaal gelikt uit.

Een ander verschrikkelijk minpunt is de WORD en EXCEL compatibiliteit... het was verbeterd zeiden ze bij windows SE naar WM5. Amai, het moet dan nogal slecht geweest zijn...
Neen even serieus... DocsToGo bij Palm is een fantastisch, supermega, eenvoudig programma met een compatibiliteit om u tegen te zeggen! En dat mis ik verschrikkelijk bij ppc. Wist je bijvoorbeeld dat je iedere keer opnieuw je zoommode moet instellen, telkens je excel opent.

Een laatste stukje over de activeSync van windows... Neen, geef mij maar die van palm! Supersnel, eenvoudig, en vooral de extra mogelijkheid om het aan te klikken in WORD of Excel...

Wist je bijvoorbeeld dat je de opmaak van word en excel documenten opnieuw mag instellen nadat je wat zitten klooien hebt op je pocket pc. Om nog maar te zwijgen van die schuifbalken die er om de haverklap op komen....

De voordelen van PPC...
Hij kostte veel geld, zodat ik voor de prijs die ik ga krijgen ervoor (bij een tweedehandsverkoop) nog ruim genoeg zal hebben om een TX te komen.

(terwijl ik dit aan schrijven ben, denk ik meer en meer: hoe vlugger die PPC buiten is, hoe beter...)
Met citaat reageren
  #77  
Oud 06 februari 2006, 11:30
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ben ik blij dat ik niet ook voor die Dell ben gegaan (al was ik vrij snel genezen van de neiging nadat ik het PPC forum had doorgespit.....)!
Met citaat reageren
  #78  
Oud 06 februari 2006, 11:45
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis
Ben ik blij dat ik niet ook voor die Dell ben gegaan (al was ik vrij snel genezen van de neiging nadat ik het PPC forum had doorgespit.....)!
1000 berichtjes... dat moet gevierd worden
Met citaat reageren
  #79  
Oud 03 mei 2006, 20:16
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fazwarts
Na een uitstapje van een half jaar naar PocketPC, heb ik sinds vorige week een Palm TX gekocht.
Totdat ik nog geen 4 maanden later nog steeds de indruk heb dat het persistente geheugen van de Palm TX niet naar behoren werkt en mijn TX lang niet zo snel en zo stabiel draait als mijn oude Tungsten T3.

PocketPC dus maar weer, deze keer een QTEK G100 draaiende op WM5 met ingebouwde GPS, wifi, bluetooth en infrarood. Heel leuk apparaatje en tot nu toe sneller en stabieler dan de TX.
Met citaat reageren
  #80  
Oud 04 mei 2006, 08:11
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
wat bedoel je met 'persistent geheugen werk niet naar behoren'?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023