Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #141  
Oud 21 juni 2005, 10:06
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jempen
Hier staat hoe je een hard reset doet zonder data van je tweede partitie te verliezen.
Handig! Ik hoop dat het werkt.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #142  
Oud 21 juni 2005, 19:31
judgeblacksteel's schermafbeelding
judgeblacksteel judgeblacksteel is offline
Forumbikkel
Voornaam: judge
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Locatie: ijsland
Berichten: 308
security problemo prive pics

ik heb ondekt dat foto,s in "Splashphoto"die prive aangevinkt zijn in "display options" als je op het achtergrond phototje tikt (om achtergrond te veranderen )zomaar te bezien zijn.
je moet gewoon bij rechts boven" albums" browse doen en op zoek gaan naar splaschphoto .
__________________
It is not that your life is too short , but you are dead so long
Met citaat reageren
  #143  
Oud 29 juni 2005, 01:55
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Iemand al kunnen vergelijken tussen een T5 en een LD? Ze hebben beide hetzelfde geheugeneuvel (valt best mee), maar de LD heeft veel meer handige features (WAP en Exchange sync). Mijn T5 hangt ook na het gebruik van wifi, dus da's niet nieuw, gewoon ff resetten (soft, d'r gaat niets verloren) en je kan weer verder.
Ik heb net mijn venstertje van mijn T5 gebroken :'(, en nu is het dus of een nieuwe kopen, of een manier vinden om dat ding te laten repareren zonder credit card, of toch maar iets anders kopen.

--Hans
Met citaat reageren
  #144  
Oud 29 juni 2005, 09:15
Newspaz's schermafbeelding
Newspaz Newspaz is offline
Senior lid
Voornaam: Stan
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 25 september 2004
Locatie: Tilburg
Berichten: 87
Stuur een bericht via ICQ naar Newspaz Stuur een bericht via Instant Messenger naar Newspaz Stuur een bericht via MSN naar Newspaz Stuur een bericht via Yahoo naar Newspaz
Citaat:
Ik heb net mijn venstertje van mijn T5 gebroken
Hoe krijg je dat nou voor elkaar?
Met citaat reageren
  #145  
Oud 29 juni 2005, 09:19
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Was ff snel bezig met Tomtom, om te kijken of ik dat beter vind dan digi-map, daarbij leunde ik met mijn ellebogen op tafel (dacht ik). Ineens hoorde ik een knak en toen bleek dat ik met mijn elleboog door de beschermhoes door het ruitje was gegaan...
Nu wilde ik eigenlijk een pocketpc achtig iets, maar dan moet ik alle software opnieuw kopen, dus toch maar weer een palm

--Hans
Met citaat reageren
  #146  
Oud 29 juni 2005, 23:18
judgeblacksteel's schermafbeelding
judgeblacksteel judgeblacksteel is offline
Forumbikkel
Voornaam: judge
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Locatie: ijsland
Berichten: 308
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door judgeblacksteel
ik heb ondekt dat foto,s in "Splashphoto"die prive aangevinkt zijn in "display options" als je op het achtergrond phototje tikt (om achtergrond te veranderen )zomaar te bezien zijn.
je moet gewoon bij rechts boven" albums" browse doen en op zoek gaan naar splaschphoto .
vermits niemand er op gereageerd ging ik het mmar eens aan de makers van "splashphoto " vragen

antwoord:HI Judge

This is normal. Sorry, but SplashPhoto is not designed to be a tightly
secured application. The Hide Private option is just a light security
measure to prevent people from seeing the private photos in
SplashPhoto.

If they know what to search for, and where to look, the files are still
visible - they are not encrypted.

If you want serious protection, I recommend turning on the Auto-Lock in
the
Security section of the Palm OS prefs.

Please let me know if you have any other questions.

-Justin
SplashData


mmmmm not wat ik verwachte
__________________
It is not that your life is too short , but you are dead so long
Met citaat reageren
  #147  
Oud 30 juni 2005, 06:43
jempen jempen is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 20 januari 2003
Berichten: 128
@judge

Op zich is dit best logisch, ik ga er van uit dat je je foto's op een SD hebt staan of op het interne geheugen van de LifeDrive. Het enige wat een Palm OS programa kan doen om de toegang tot een bestand op een schijf kan verbieden is een index bestandje aanmaken waarin staat dat het bestand binnen de betreffende applicatie niet zichtbaar is.

Anders zou het orginele jpg onklaar moeten worden gemaakt, er kan namelijk niet een standaard beveiliging in een JPG bestand worden ingebakken. Beetje moeilijk uit te leggen maar ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel. M

Miscchien klun je ook nog proberen om via de encryptie mode te werken, dat is al weer een stuk veiliger. (duurt alleen erg lang wil je al je foto's gaan encrypten)

Jelmer
__________________
Palm
Palm M105 -> Tungsten E -> Tungsten T3 -> Treo 600 -> Treo 650 + Lifedrive -> Treo 750 + Palm TX -> Treo Pro
Met citaat reageren
  #148  
Oud 30 juni 2005, 07:12
jempen jempen is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 20 januari 2003
Berichten: 128
Kleine gedachtengang: Voice over IP

Aangezien de meeste van jullie wel weten dat de LifeDrive technisch geschikt is voor Voice over IP kwam ik op een idee. De hardware is er, nu de software nog. Dat komt er vast wel... gewoon een kwestie van tijd. Maar nu zit je dus te denken, hoe ga je praten er zit namelijk geen externe microfoon bij... nu komt het ik las namelijk het volgende in het LAPTOP magazine: Het is een gedeelte van een review over de bluetooth headset van palmOne

Citaat:
The benefits don't end with mobile phone connectivity; the PalmOne headset can be used with a Bluetooth enabled laptop for VoIP applications, instant messaging, and anything else you can conjure up that needs speech input. From car to home and home-office, the Treo Bluetooth headset is a winner.
Denken jullie wat ik denk?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg treoheadset.jpg‎ (8,3 KB, 2x gelezen)
__________________
Palm
Palm M105 -> Tungsten E -> Tungsten T3 -> Treo 600 -> Treo 650 + Lifedrive -> Treo 750 + Palm TX -> Treo Pro
Met citaat reageren
  #149  
Oud 30 juni 2005, 09:10
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
Klinkt goed!!!
Met citaat reageren
  #150  
Oud 30 juni 2005, 19:26
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
De Palmclub heeft vanaf vandaag ook haar eigen review van de palmOne Lifedrive. We zijn niet over één nacht ijs gegaan, dus het is een redelijke lap tekst geworden. Zoals vanouds: veel leesplezier gewenst!
Citaat:
Ik heb de proef op de som genomen: het album Greatest Hits van Lenny Kravitz (114MB) duurt 2:30 minuut om in Drive Mode naar de harddisk te kopiëren. Een map met foto's van 446MB neemt 5:20 minuut in beslag. Het kopiëren van grotere hoeveelheden data gaat dus verhoudingsgewijs sneller. Er treedt overhead op, omdat de harddisk moet gaan spinnen (draaien) en even later weer moet afremmen. Wil je de complete 3,85 GB harddisk vullen, dan moet je zeker beschikken over een usb 2.0-aansluiting, anders duurt het kopiëren veel te lang.
Review: palmOne Lifedrive - de nieuwe Mobile Manager van Palm
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg lifedrive1_small.jpg‎ (8,6 KB, 15x gelezen)
Bestandstype: png lifedrive_screen1_small.png‎ (72,0 KB, 23x gelezen)
Met citaat reageren
  #151  
Oud 30 juni 2005, 20:16
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Goede review, ik miste alleen nog iets: de LifeDrive ondersteunt Exchange ActiveSync! Als je Exchange Server 2003 gebruikt (in welke vorm dan ook), dan heb je de mogelijkheid om met een 'mobile device' via bijvoorbeeld wifi of bluetooth email en afspraken te synchroniseren zonder dat je daar een pc met hotsync voor nodig hebt. Volgens mij lukt het nog niet met adressen, maar wie weet komt dat nog.

--Hans
Met citaat reageren
  #152  
Oud 30 juni 2005, 22:59
pve74 pve74 is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 13 juni 2005
Berichten: 49
Citaat:
Het is overigens wel raadzaam om voor deze momenten een beveiligde vpn-verbinding te gebruiken.
Ik weet niet of het al eerder aan de orde is gekomen (zoeken op 'vpn lifedrive' leverde niets op), maar wordt er bij de LifeDrive een programma voor een VPN-verbinding bijgeleverd? Of moet je bijvoorbeeld Mergic VPN erbij kopen?

EDIT
Overigens inderdaad prima review!

Met citaat reageren
  #153  
Oud 30 juni 2005, 23:04
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pve74
Ik weet niet of het al eerder aan de orde is gekomen (zoeken op 'vpn lifedrive' leverde niets op), maar wordt er bij de LifeDrive een programma voor een VPN-verbinding bijgeleverd? Of moet je bijvoorbeeld Mergic VPN erbij kopen?
Nee, je moet er een apart vpn-programma bijkopen (Mergic is inderdaad een goede optie). Het wordt ook niet meegeleverd op de cd-rom.
Citaat:

EDIT
Overigens inderdaad prima review!

Dank
Met citaat reageren
  #154  
Oud 30 juni 2005, 23:04
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Nee, er wordt alleen een link 'geleverd' die vewijst daar de site waar je een vpn-client kunt kopen. Mergic kan alleen PPTP, dus da's niet zo'n goede, en die andere kan IPSec, maar die is 79 euro...

--Hans
Met citaat reageren
  #155  
Oud 30 juni 2005, 23:16
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Uitstekende review, bevestigt in alle opzichten mijn eigen ervaringen met dit over het algemeen toch wel mooie en functionele apparaat. Wel wil ik nog even vermelden de problemen tijdens het afspelen van muziek met PocketTunes: gekraak tijdens de overgangen tussen nummers en haperingen tijdens het overschakelen naar andere programma's.
Met citaat reageren
  #156  
Oud 01 juli 2005, 00:09
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis
Uitstekende review, bevestigt in alle opzichten mijn eigen ervaringen met dit over het algemeen toch wel mooie en functionele apparaat. Wel wil ik nog even vermelden de problemen tijdens het afspelen van muziek met PocketTunes: gekraak tijdens de overgangen tussen nummers en haperingen tijdens het overschakelen naar andere programma's.
Terechte opmerking Rudy .. die had ik er ook in willen zetten, maar ben ik denk ik vergeten. Als ik er aan denk update ik het later nog even.
Met citaat reageren
  #157  
Oud 01 juli 2005, 11:58
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Waarschuwing: mogelijk oververhitting bij gebruik van de LifeDrive Hardcase

Op het forum van PalmAddict een waarschuwing van een LifeDrive-gebruiker.

Het apparaat heeft niet voor niets veel ventilatiegaten op de bodemplaat, houdt deze dus zoveel mogelijk vrij. De Hardcase lijkt dus een onverstandige verpakking tijdens het gebruik:
Citaat:
"As previosly stated, there are no airholes on the back of the case. When I play a game of warfare over wifi, the lifedrive gets VERY hot, and I even had to resort to blowing out the heat with a fan as to prevent overheating. That was with the holes, now that those are blocked, I assume then that the heat then has no where to go. I know that the HD has safety shutoff to no burn out the drive, but I hope that I will never have to test out that feature. Any imput on why palm did this is greatly appreciated."
Iemand hier op het forum met dezelfde ervaringen?

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #158  
Oud 01 juli 2005, 12:12
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Hij kan wel warm worden, maar ik speel nooit spelletjes, dus misschien dat dat de reden is dat ie bij mij nog niet _zo_ warm geworden is...

--Hans
Met citaat reageren
  #159  
Oud 01 juli 2005, 14:03
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Yep, als ie lang aan de lader hangt en ik speel er wat mee (geen spelletjes) wordt ie gloeiend heet. Ik vroeg me ook al af of dat kwaad kon, ik gebruik een leren case van Piel Frama.
Met citaat reageren
  #160  
Oud 01 juli 2005, 20:22
judgeblacksteel's schermafbeelding
judgeblacksteel judgeblacksteel is offline
Forumbikkel
Voornaam: judge
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Locatie: ijsland
Berichten: 308
warm

hij word inderdaad warm als ik hem op tafel laat liggen tijdens gebruik.
anders minder .maar echt warm ....nee
hard case-------BOORMACHINE-----?
__________________
It is not that your life is too short , but you are dead so long
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023