Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27 maart 2006, 17:13
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
[Nieuws] Palm Pilot 1000 is 10 jaar oud!

Tien jaar geleden heeft Palm een droom van menigeen weten te verwezenlijken met de komst van de eerste Palm Pilot-organizer, een slechts 161 gram wegende combinatie van kalender, contactendatabase, to do lijstjes en notities. Vandaag de dag heeft Palm meer dan 34 miljoen producten verscheept en streeft het bedrijf nog altijd naar het verbeteren van de levens van mensen en organisaties over de hele wereld. Nog steeds geldt er een leidende visie: de toekomst van persoonlijk organiseren is mobiel organiseren.
De originele Pilot-organizer, die voor een prijs van $299 over de toonbank ging, dankte zijn succes aan twee belangrijke toepassingen: de mogelijkheid om met een computer te synchroniseren en het ongekende gebruiksgemak, wat soms ook wel de Palm-ervaring wordt genoemd. In de loop van de tijd bleef Palm trouw aan de design filosofie terwijl er continue nieuwe innovaties werden gedaan. Zo zijn er talloze nieuwe functies zoals e-mail, draadloze en multimediatoepassingen toegevoegd, van beelden tot muziek. Het topproduct vandaag de dag is de Treo-smartphone, Deze combineert het beste van een handheld met een telefoon en e-mail via menig netwerk van ‘s werelds grootste telecomaanbieders.

Gedurende het laatste decennium hebben Palm-producten gegevens verwerkt in de ruimte, een Mount Everest-beklimming overleefd, miljoenendeals gesloten, jong en oud vermaakt en de harten veroverd van consumenten over de hele wereld. Van dokters en makelaars tot studenten, beroemdheden en CEO’s. Mensen vertrouwen op Palm-producten, zowel op het werk als thuis.
Citaat:
“De eerste Pilot-organizer was zo'n succes dat zelfs wij een beetje verbaasd waren”, zegt Ed Colligan, Palm president en chief executive officer.“ Maar in een van mijn eerste gesprekken met Jeff Hawkins overtuigde hij mij van de toekomst van persoonlijk organiseren, ECHT persoonlijk organiseren was mogelijk in deze zeer mobiele apparaten. Daarom ontwierp hij de Pilot. En die visie is nog steeds van toepassing vandaag de dag. De Pilot en de vele Palm-opvolgers zijn een verlengstuk geworden van de levens van vele miljoenen mensen om ze in verbinding te laten staan met werk en thuis, door ze e-mail en internet onderweg te bieden en al hun bestanden, muziek, foto’s en video’s mee te laten dragen. Ik ben enorm trots op wat we bereikt hebben en nog enthousiaster over wat nog te wachten staat.”
Enkele Palm-feitjes:
  • Palm’s vroege leiders blijven betrokken bij de successen van het bedrijf. Jeff Hawkins helpt met de begeleiding van Palm’s producten roadmap. Donna Dubinsky is lid van de Raad van Bestuur. Ed Colligan, nu president en chief executive officer was werknemer nummer 20.
  • Palm verkocht 1 miljoen Pilot organizers in de eerste 18 maanden van de levenscyclus – een adoptie die sneller is dan de IBM PC, Macintosh en zelfs de magnetron.
  • De originele Pilot was het eerste mobiele apparaat dat werkte met een PC, zodat consumenten hun informatie konden synchroniseren en meenemen.
  • De eerste Pilot was voorzien van een processor die ook gebruikt werd door standaard verkeerslichten en was voorzien van twee AAA-batterijen (die drie maanden meegingen).
  • Palm-producten zijn met de levens van mensen in aanraking geweest door gebruik in Broadway shows, grote Hollywood films, reality TV, cartoons in dagbladen en op de rode loper.
  • Palm heeft vele doorbraken op zijn naam, door primeurs bij het maken van nieuwe producten, waaronder de eerste geïntegreerde draadloze handheld die voorzien is van e-mail en internettoegang en de eerste handheld met een kleurenscherm onder de $99.
... aldus het persbericht wat vandaag ter gelegenheid van de 10e verjaardag van de Palm Pilot 1000 is verstuurd.

Uiteraard willen wij net als onze collega-websites zeker even stilstaan bij het begin van de handheld-revolutie. Niet zo heel lang geleden hebben we deze mijlpaal al enigzins genoemd in het nieuwtje over de 1e keer dat de Pilot aan het grote publiek werd getoond. Op de volgende websites kun je meer lezen over het 10-jarig bestaan van de Pilot 1000 en hoe iedereen daar tegenaan kijkt. Vooral PalmAddicts pakt uit met enkele zeer leuke interviews! Lees uiteraard ook zeker ons review van de Pilot 1000 geschreven door Roel van der Vegte.Wie geen zin heeft om (zoveel) te lezen; er zijn ook de nodige interviews in mp3-formaat te vinden en natuurlijk is er ook nog de recent opgedoken Google Video met Jeff, Donna & Ed.

EDIT
Met heel veel dank aan Smaus voor het meehelpen bij dit nieuwtje!

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg palm_10th_1.jpg‎ (33,1 KB, 38x gelezen)
Bestandstype: png palm_timeline.png‎ (393,4 KB, 36x gelezen)
Bestandstype: jpg Palm-10th-Ann-Peal-S-JP.jpg‎ (150,4 KB, 27x gelezen)

Laatst gewijzigd door jean-paul; 30 maart 2006 om 00:15.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 maart 2006, 18:49
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Ik hoop dat Palm nog even doorgaat. Nu er meer duidelijkheid komt over het volgende OS (dat dan weliswaar weer geproduceerd wordt door PalmSource en niet door Palm Inc zelf) op Linux, ben ik heel benieuwd waar het heen gaat.

In de afgelopen jaren heeft Palm heel wat terrein verloren door o.a. het te vroeg op de markt brengen van PDA's (met als gevolg kinderziektes), het ontbreken van "essentiele" functies (wifi) en het gebrek aan goede marketing (iets waar de grote concurrent Microsoft wel aan doet).

Ik denk dat als Palm zich gaat focussen op een strakke reclame-campagne en de producten blijft brengen zoals ze dat de afgelopen jaren gedaan hebben, vanuit de visie waarmee Jeff Hawkins destijds begonnen is, we met z'n allen nog heel lang kunnen genieten van de handhelds van Palm.

En laten we eerlijk zijn, tien jaar is een stuk langer dan de concurrent

Palm & PalmSource, gefeliciteerd met dit jubileum!

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 maart 2006, 23:50
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smaus
Nu er meer duidelijkheid komt over het volgende OS (dat dan weliswaar weer geproduceerd wordt door PalmSource en niet door Palm Inc zelf) op Linux, ben ik heel benieuwd waar het heen gaat.
Wie het nieuwe PalmOs gaat maken of wat het juist gaat worden is nog niet beslist en is nog onderwerp van spekulatie.
Ik hoop dat Palm er op zijn minst nog een een decenia kan bij doen.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 maart 2006, 07:34
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
PalmSource gaat het nieuwe PalmOS maken, daar lijkt me geen twijfel over mogelijk. Wat jij bedoeld is dat het nog niet duidelijk is of Palm Inc. dit ook gaat inzetten voor de nieuwe handhelds (er niet voor kiezen zou ik persoonlijk een stupide keuze vinden, maar ok).

Wat ik verder lees in de door jou aangehaalde link is dat blijkbaar zowel PalmSource als Palm Inc. werken aan een nieuw OS op basis van Linux. Wat ik dan van Palm Inc. een vreemde zaak vind omdat ze kortgeleden zijn afgesplitst van PalmSource.

Enfin, de tijd zal het leren...

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 maart 2006, 08:37
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smaus
PalmSource gaat het nieuwe PalmOS maken, daar lijkt me geen twijfel over mogelijk. Wat jij bedoeld is dat het nog niet duidelijk is of Palm Inc. dit ook gaat inzetten voor de nieuwe handhelds (er niet voor kiezen zou ik persoonlijk een stupide keuze vinden, maar ok).

Wat ik verder lees in de door jou aangehaalde link is dat blijkbaar zowel PalmSource als Palm Inc. werken aan een nieuw OS op basis van Linux. Wat ik dan van Palm Inc. een vreemde zaak vind omdat ze kortgeleden zijn afgesplitst van PalmSource.
Het is mi. niet vreemder dan bvb. waarom ze niet mee zijn gegaan in Cobalt. Dat Garnet tov. de konkurrentie en voor de nieuwere technologieen ietwat te kort zal komen, daar is iedereen het wel over eens. Dus een upgrade van het OS zal er wel komen.
Maar wat voor Palm de beste oplossing is, ALP of een eigen Linux? Voor beiden zijn een hoop argumenten aangedragen, zodat ik niet durf te zeggen dat alleen ALP het nieuwe PalmOS wordt. Voor ALP stelt zich zelfs de vraag, hoever het ook nog herkenbaar gaat zijn als PalmOS?
Verder is het ook nog niet onmogelijk dat Palm helemaal 'afglijdt' naar MS.
Citaat:
Enfin, de tijd zal het leren...
Inderdaad en we wachten met spanning af...
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 maart 2006, 23:09
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Doe mee aan de Palm Pro Quiz van CNet ter gelegenheid van 10 jaar Palm!
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 maart 2006, 00:58
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Ook een leuk artikel is geschreven door Shaun McGill van PDA247:
In 10 years Palm has changed nothing! Well done
In 10 jaar heeft Palm niets veranderd: Goed gedaan !!!
Citaat:
Whilst the hardware specs are laughable today the image of the 1000 seems so familiar in 2006 and not out of place in todays raft of colour, connected devices. What struck me most was the DateBook screen which is just about identical to the one on the TX and Treo devices of today. It appears as though Jeff struck gold right at the start and saw no reason to change the core parts of the OS over the past decade.

Palm OS5 was supposed to be the biggest operating system change but everything is still so similar to 1996. It will be interesting to see how different the next OS version is or rather how similar it still is to 1996...
Terwijl de hardware specifikaties nu belachelijk zouden zijn, lijkt het uitzicht van de 1000 toch zo vertrouwd in 2006 en valt zelfs niet uit de toon in de huidige waterval van draadloos verbonden apparaten met kleurenschermen. Wat mij nog het meest trof aan het agenda schermbeeld was dat het vrijwel identiek is met dat van de Treo's en TX-en van vandaag. Het is alsof Jeff Hawkins van bij het begin de hoofdvogel heeft afgeschoten en geen reden zag om iets te veranderen aan de kernpunten van het OS tijdens het voorbije decennium.

PalmOS 5 was verondersteld de grootste operating systeem verandering te zijn, maar alles is nog steeds zo gelijkend met 1996. Het zal interessant zijn om te zien hoe verschillend of hoe gelijkend de volgende OS versie zal zijn met die van 1996...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg palmpilot.jpg‎ (12,7 KB, 4x gelezen)
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News

Laatst gewijzigd door ghia; 01 april 2006 om 10:49.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 30 maart 2006, 11:47
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ed Colligan mocht de NASDAQ-bel luiden

Een soort erefunctie: de bel luiden op de beursvloer. Haalt zelfs regelmatig CNN.

Deze keer mocht Ed Colligan (zit al vanaf het begin bij Palm en is nu de grote baas) de NASDQ-bel luiden vanwege het tienjarig bestaan van Palm.

Groeten, Roel.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Ed-Colligan-NASDQ-bell.jpg‎ (18,3 KB, 6x gelezen)
Bestandstype: jpg Ed-Colligan-NASDQ-bell2.jpg‎ (200,7 KB, 8x gelezen)
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #9  
Oud 30 maart 2006, 11:56
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik heb er een heel nieuwsbericht van gemaakt, is wel leuk voor de voorpagina

http://www.palmclub.nl/forums/showthread.php?t=24101
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 30 maart 2006 om 12:04.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 01 april 2006, 10:53
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Palm heeft alle relevante gebeurtenissen van de afgelopen 10 jaar op een rijtje gezet in de 'Historical Timeline' .
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023