Los bericht bekijken
  #192  
Oud 08 november 2006, 22:39
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Het is geen gerucht. Dit stond in het jaarverslag en is bevestigd in een mail met kommentaar door een Palm direkteur.
Waar zie jij dat staan dan? Ik zie geen bevestiging dat Palm volop aan de gang is om iets te ontwikkelen, wel dat ze nog met Palmsource aan het bakkeleien waren over het hoe en wat samenwerken. Zo'n zin durven ze er nog niet in te zetten over de ontwikkeling van het nieuwe OS:

Regardless, Palm intends to continue developing and selling products based on Palm OS 5/Garnet, in support of its current and future customers of Palm OS-based products.

Geenzins zulke sterke bewoordingen over het eventuele Palm Linux OS, door Palm, Inc. zelf gemaakt. Wat weet je hierdoor concreet: totaal niets. Wanneer is het klaar? Wanneer wordt er eventueel iets geleverd? Wanneer komt de eerste handset uit?

Voor investeerders, ontwikkelaars en (nieuwe) gebruikers onzekerheid troef. Dáár komt het geld vandaan, dus Palm moet wel met iets krachtigers komen dan wat ze nu hebben laten zien. Maak dan een echte statement waarin je zegt dat je wel degelijk met man en macht aan iets bezig bent, geef een framework, etc. Je ziet dat de volgende generatie WM OS al bijvoorbeeld al wel in een stadium is waarbij de pers af en toe wordt uitgenodigd om een kijkje te nemen.

Citaat:
Dit is een statement van Access.
Inderdaad, wijlen Palmsource. De naam, het idee van PalmOS hoef je niet bij hen te zoeken, ze wilden slechts de licensies en de mankracht van Palmsource. Er komt een compatibility layer waar Palm Garnet is blijven steken. Maar weet jij zeker dat een enorm gehackt programma zoals Tomtom 6 probleemloos erop gaat draaien? Documents to go 9? Datebk6? Die Voip programma's waar je het een paar berichten terug over had? Gmail Mini dat Java nodig heeft?

Onzekerheid dus. Niemand die er iets definitiefs over kan zeggen op het moment. Hoewel, ik ben er vrij zeker van dat SF Cave gaat draaien.

Citaat:
Dus een kwart miljoen apparaten meer verkocht in FY2006 dan in FY2005. In Europa en de rest van de wereld was dit minder te merken, maar daar komt nu wel verandering in, met de wereldwijde introduktie van de Treo 680.
Je vergeet even voor het gemak dat nu een aanzienlijk deel daarvan Windows Mobile apparaten zijn in 2006? Het netto aantal PalmOS devices is dalende.

Citaat:
Ik denk niet dat de doelgroep zich met spelletjes zal mogen bezighouden.
Daar ga ik niet op in

Maar om even alles samen te vatten en af te ronden: ik vind met bovenstaande argumenten dat de toekomst van een PalmOS op het moment dichter bij "koffiedik" , "mistig" of "wazig" ligt dan bij rooskleurig, en dat eenieder die twijfels heeft, die meer dan terecht kan hebben. Leuk dat er twee industriele handhelds op PalmOS gaan komen, maar veel schiet Access, Palm of Palm gebruikers er niet mee op.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 08 november 2006 om 23:00.
Met citaat reageren