Palmclub: Forums - alles over de Palm Pre met webOS, de Palm Treo smartphone of PalmOS pda

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

TREO 650 geluidsprobleem

Een discussie over TREO 650 geluidsprobleem in het Palm Treo forum, onderdeel van Hardware - algemeen; Ik heb het volgende probleem met mijn treo 650: Ik hoor het perfect wanneer iemand mij opbelt (opbeltoon) maar ik ...

Ga terug   Palmclub: Forums - alles over de Palm Pre met webOS, de Palm Treo smartphone of PalmOS pda > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1 (permalink)  
Oud 23 October 2007, 20:58
filip0001
Guest

Unhappy TREO 650 geluidsprobleem

Ik heb het volgende probleem met mijn treo 650:
Ik hoor het perfect wanneer iemand mij opbelt (opbeltoon) maar ik kan geen beltoon (ik bedoel de toon die je hoort voor de ander opneemt), antwoord (als de ander opneemt) of muziek (van mijn geheugenkaart) horen zonder mijn koptelefoon of 'beloortje' (met draad). Ik hoor dus geen beltoon en ik hoor mijn gesprekspartner niet.
Zonder twijfel heb ik één of andere instelling veranderd maar ik weet niet dewelke, want de 'speaker' gaat dus nog voor de beltoon.
Een gewone reset of een verwijderen van de batterijen lost het probleem niet op.
Het probleem is opgetreden nadat ik op de trein naar wat muziek van de geheugenkaart had zitten luisteren.

Laatst gewijzigd door filip0001; 23 October 2007 om 21:04. Reden: slecht uitgelegd
Met citaat reageren
(verdwijnt na registratie)
Advertentie
Gesponsorde links

#2 (permalink)  
Oud 23 October 2007, 22:33
domo's schermafbeelding
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3

Hallo Filip, welkom.

M'n eerste gedachte is dat je wellicht het schuifje (de zogeheten Ringer-switch) bovenop de Treo op 'stil' hebt staan? Dan wordt de externe speaker uitgeschakeld en zal er enkel nog audio via het oortje te horen zijn. Erg makkelijk om snel het geluid uit te zetten, tenzij je dat niet wilde

Kijk ooks eens bij de instellingen: Prefs -> Sound & Alerts. Daar staan alle instellingen voor zowel de switch aan als uit.

Gebruik je trouwens RealPlayer om muziek te spelen? Voor zover ik me kan herinneren rommelt dat programma met je instellingen, maar helemaal zeker ben ik er niet van.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 23 October 2007, 23:14
filip0001
Guest

Dank voor de reactie!
Neen, de switch staat goed (ik hoor mijn telefoon ook bellen, maar als ik opneem hoor ik de andere niet spreken. Als ik zelf opbel hoor ik de andere telefoon niet overgaan en de andere persoon hoor ik niet opnemen. Dit alles lukt wel met het oortje (ook muziek).
De prefs zijn goed ingesteld (sound mode on, alert volume 7, vibrate on)
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 24 October 2007, 11:14
filip0001
Guest

probleem bellen met treo 650

Ik heb nu ook ondervonden dat de mensen die mij opbellen mij ook niet horen, tenzij ik het bijgeleverde oortje gebruik. De telefoon belt wel maar het is gedaan vanaf het moment dat je opneemt.
Ik hoor ook geen muziek zonder koptelefoon.
Ik hoop dat deze prachtige machine niet om zeep is.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 24 October 2007, 11:52
filip0001
Guest

Ik ben niet alleen!

Via ondrstaande link kom je terecht bij iemand met hetzelfde probleem. Mijn TREO is nooit nat geweest!
Cannot hear incoming call or caller cannot hear me - FixYa
Waar laat je een TREO het beste herstellen als het een hardwareprobleem is? Kan ik beroep doen op de garantie? Het toestel is minder dan een jaar oud.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 24 October 2007, 12:04
GlowMouse's schermafbeelding
Forumbikkel
Voornaam: Bram
Model: Palm Treo 650

Kijk eens of het na een harde reset wel werkt. Zoja, dan ligt het aan geïnstalleerde software.
  #7 (permalink)  
Oud 24 October 2007, 12:49
filip0001
Guest

Thumbs down Harde reset

een harde reset verandert niets aan de zaak: nog altijd geen geluid zonder oortje, op de 'ringtoon' na en de 'micro werkt ook nog niet. Is het dezelfde luidspreker voor de ringtoon en een gesprek?
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 24 October 2007, 14:47
Gazpacho's schermafbeelding
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone

Volgens mij heb je een brakke 2.5mm-audioplug, die denkt dat er continu een headset aangesloten is...
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 24 October 2007, 18:24
filip0001
Guest

Zeer plausibel

Je verklaring is heel logisch. Ik denk dat je de nagel op de kop sloeg. Kan ik daar zelf iets aan verhelpen?
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 29 October 2007, 12:09
Johan_Z
Guest

Ik heb precies hetzelfde gehad. Bij mij was het puntje van de audioplug afgebroken in de Treo. Daardoor bleef de Treo 'denken' dat er een headset was aangesloten.
Als je de batterij van de Treo eruit haalt, is de 2.5 mm jacket aan beide zijden open. Je kunt er dan makkelijk inkijken en evt met een opengebogen paperclip eruit halen wat er in zit.
Suc6.

Johan
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten