Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22 januari 2007, 15:00
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
[Opinie] Het ultieme accessoire voor je Treo

Het meestgebruikte accessoire voor mijn Treo is niet via een bubbelenveloppe uit Hong Kong komen overvliegen. Sterker nog: je kunt het niet eens vastpakken. Ik denk ook dat veel mensen verrassend genoeg niet eens overwegen om het aan te schaffen. Toch is het in mijn ogen de ultieme accessoire voor een Treo.

Iedereen heeft wel andere prioriteiten om spullen te kopen die je Palm beschermen, er mooier laten uitzien of beter laten functioneren. Screenprotectors zijn in trek, en ook de aankoop van een mooie case ligt voor de hand.

Ik heb voor een vriend ooit een handgemaakte Vaja Case mogen kopen op het internet. Bij het afrekenen was ik best opgelucht dat hij mij zou terugbetalen. Een prijskaartje van 120 EUR voor een paar lapjes leer is toch niet mals. Voor een tientje meer kun je zelfs je eigen naam in zijdedraad op de case laten borduren. Mocht je ooit de neiging krijgen om 'So who's your daddy now?!' tegen je dure case te roepen, dan krijgt het antwoord toch een persoonlijk tintje mee.

Blijkbaar zijn we bereid om voor veel geld accessoires aan te schaffen om de Palm te beschermen of mooier te maken. Met de aankoop van 3rd party-software maken we een persoonlijk feestje van het gebruik van onze Palm. Voornamelijk bij Treo-bezitters heb ik het idee dat een bepaald accessoire nog als 'te duur' wordt gezien, terwijl er vandaag de dag steeds meer betaalbare opties voor op de markt komen.

Ik heb het over een onbeperkt data-abonnement bij een GSM-provider.

De Palm Treo is een data-centrisch apparaat. (Push) E-mail ontvangen en verzenden, even wat informatie opzoeken op het internet, in de file de laatste RSS feeds doornemen... het kan allemaal. Mobiel internet heeft oneindig veel toepassingen en je Treo is eigenlijk gebouwd om juist continu online te zijn. Maar het moet natuurlijk wel betaalbaar blijven. Je steeds zorgen moeten maken over de kosten is hetzelfde alsof je een snoepwinkel in moet terwijl je aan het Sonja Bakkeren bent: een afknapper.

Gelukkig is het niet meer zo bizar als enkele jaren geleden, toen je gerust 15 EUR per MB kon betalen. Telfort en T-Mobile hebben tegenwoordig uitstekend betaalbare aanbiedingen voor minder dan tien euro per maand, en het is zeker de moeite waard om daar eens naar te kijken. Ben je eenmaal van de stress verlost dat je niet weet hoeveel euro je deze maand weer uitgegeven hebt aan mobiel internet, dan zul je zien dat je op je gemak steeds meer online toepassingen vindt voor je Palm die je eerst niet voor mogelijk had gehouden. Het in gebruik hebben van een onbeperkt data-abonnement geeft je de mogelijkheden en vrijheid om de kracht van je Treo in elke situatie ten volste te benutten.

Overweeg je ook een onbeperkt data-abonnement aan te schaffen, heb je er al eentje maar ben je niet tevreden of zul je er nooit aan beginnen? Geef een reactie en laat je mening horen!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 3563-qitxspzv5xy.jpg‎ (10,9 KB, 0x gelezen)

Laatst gewijzigd door Bram; 22 januari 2007 om 15:08.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 januari 2007, 15:10
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Uiteraard zou het mogelijk moeten zijn om bij iedere provider een onbeperkt abonnement af te sluiten, danwel minimaal een abonnement waarmee je in de praktijk uit de voeten kunt. We hebben het hier over smartphones, dus moet je die dingen ook volledig kunnen gebruiken.

Ik heb mijn Treo twee jaar geleden heel goedkoop kunnen aanschaffen, maar daar zat dan wel een abonnement van twee jaar aan vast. Daarin zat toen een bundel van 2 MB voor een vast bedrag en aan die bundel zat ik dus ook vast. Ondertussen krijg je voor datzelfde bedrag al een bundel van 25 MB, wat voor mijn gebruik voldoende moet zijn.

Ik was mezelf al aan het orienteren en Telfort leek erg interessant met hun EDGE-ondersteuning. Jammer genoeg lijkt dat nu voorbij te zijn 'dankzij' de KPN, dus heb ik zelf toch maar voor een SIM-only verlenging van mijn huidige abo gekozen, alleen nu maximaal een jaar.

Hopelijk is er volgend jaar een waardige opvolger voor mijn Treo en tegen die tijd is er geheid een goedkoper abonnement met een veel gunstiger databundel verkrijgbaar.

Blijft er daarna nog iets te wensen over? Jazeker: wat heb je aan een quadbandtelefoon met de huidige roamingtarieven? In India bel je op iedere straathoek voor een paar cent de hele wereld over. Waarom kan dat hier niet?

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 januari 2007, 15:19
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hmm, toepasselijk. Ik heb toevallig afgelopen weekend m'n contract verlengd (Vodafone). Ik geloof dat er tegenwoordig ook een min of meer onbeperkt abonnement bovenop je normale abbo voor 10 euro per maand te krijgen is. 10MB / 10 uur is de regel. Ik neem aan dat dat dus inhoudt dat je per 10 uur 10 MB kunt besteden en niet maximaal 10 uur of 10 MB per maand. Misschien zie ik het te negatief

Ik heb nu dus geen data abonnement en ik ben het ook eigenlijk niet van plan te nemen. De snelheid via GPRS is niet echt om over naar huis te schrijven, de browserondersteuning van de Treo is redelijk bagger en de belangrijkste reden: thuis heb ik snel internet, op de uni heb ik snel internet en op m'n werk moet ik me er niet mee bezig houden Dus voor mij heeft het geen toegevoegde waarde. Het is ook wel fijn om 'internet vrij' te zijn, zo af en toe
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 januari 2007, 15:27
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Blijft er daarna nog iets te wensen over? Jazeker: wat heb je aan een quadbandtelefoon met de huidige roamingtarieven? In India bel je op iedere straathoek voor een paar cent de hele wereld over. Waarom kan dat hier niet?
Goede aanvulling Roel! Ook een van mijn stokpaardjes. Ik ben redelijk vaak in het buitenland en kan me iedere keer mateloos irriteren aan het feit dat ik daar niet zorgeloos van mijn data-abonnement gebruik kan maken, terwijl ik het op die plekken vaak juist zo hard nodig heb (Google Maps, restaurants zoeken, e-mail ophalen (ok, luxeprobleem), weerinformatie, etcetera). Maar als verlaagde roamingafspraken voor voice al moeilijk van de grond komt, dan vrees ik het ergste voor data.
Ik behelp me in Duitsland vaak maar met een T-Mobile Prepaid SIM met GPRS, maar ook dan ben je in een dag zo 15-20 euro armer. En dan doe ik niet eens echt heel veel met m'n Treo daar
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 januari 2007, 15:36
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
en de belangrijkste reden: thuis heb ik snel internet, op de uni heb ik snel internet en op m'n werk moet ik me er niet mee bezig houden
Ik kan me nog een glorieuze opmerking van een Palmclub-lid in 2002, waarbij hij stelde dat hij geen muziek/MP3 hoefde te kunnen luisteren op de Palm omdat hij thuis muziek had, en op zijn werk muziek had.

Maar is nu niet juist de hele clou van het verhaal dat je op *alle* plekken dan van muziek kunt genieten? En je ziet, 5 jaar later zijn portable muziekspelers overal en bij iedereen te vinden.

Zelfde verhaal hier: thuis en op je werk internet, leuk, maar het gaat er dus om dat je het nu altijd bij je hebt. In de trein, in het openbare toilet , in de bieb, in de Mediamarkt waardoor je online een prijsvergelijking kunt doen, etc.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 januari 2007, 16:04
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Grappig genoeg krijg ik net een half uurtje een e-mail over een aankomend congres voor de telecomindustie met Mobile Roaming als onderwerp. Een zinnetje (vetgemaakt) doet mij alweer het ergste vrezen ....
Citaat:
Announcing

****************************************************************
* Mobile Roaming *

* Mobile Roaming Asia *

* Mobile Roaming CariCam *

To automatically receive a copy of the agenda as soon as it is available, email Kate Lewis at -knip-
****************************************************************

Dear Mr Horn Jean Paul,

I am delighted to announce the dates and locations for Informa Telecoms and Media’s Mobile Roaming Global Series.

With a 15 year track record of success, Informa’s Mobile Roaming events regularly attract over 100 roaming executives from across the globe who value a trusted, dedicated, independent forum in which to network and do business with peers and assess the latest roaming solutions in the market.

Re-researched each year with key industry contacts within the market the comprehensive three day agenda covers all elements of the roaming challenges facing operators from evaluating the impact of recent roaming regulation to determining how 3G/Data services can be enabled to improve roaming margins.

****************************************************************

DATES FOR YOUR DIARIES!

* Mobile Roaming Asia *
24-26 July 2007, Singapore

* Mobile Roaming *
16 – 18 October 2007, Prague

* Mobile Roaming CariCam *
Co-located with CariCam Mobile 2007
November 2007, Puerto Rico

****************************************************************

NEW for 2007 – Mobile Roaming CariCam

Co-located with the leading mobile event in the region, Mobile Roaming CariCam is designed to address the specific, increasing roaming challenges of the Central American and Caribbean market.

Mobile Roaming CariCam offers operators the unique opportunity to hear from their peers, from both within the region and in comparable markets, as well as from the leading solution providers and will deliver a timely forum for in depth discussion of best practice, optimum solutions for outbound and in bound roaming.
Ik zie hier nou niet direct een aanwijzing instaan waaruit blijkt dat de klant centraal staat

Laatst gewijzigd door Bram; 22 januari 2007 om 20:55.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 januari 2007, 16:19
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Maar is nu niet juist de hele clou van het verhaal dat je op *alle* plekken dan van muziek kunt genieten? En je ziet, 5 jaar later zijn portable muziekspelers overal en bij iedereen te vinden.

Zelfde verhaal hier: thuis en op je werk internet, leuk, maar het gaat er dus om dat je het nu altijd bij je hebt. In de trein, in het openbare toilet , in de bieb, in de Mediamarkt waardoor je online een prijsvergelijking kunt doen, etc.
Je hebt op zich wel gelijk, en op de lange termijn zal ik er absoluut wel aan gaan. Maar nu is het voor mij niet nuttig genoeg en relatief te duur voor wat het biedt. Ik denk dat ik het nauwelijks zou gebruiken, maar daar zit waarschijnlijk ook de clou van jouw opinie
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 januari 2007, 18:21
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ik ben wel blij met mijn Telfort 1gb Edge abo, voor zolang het nog duurt. Zoals Gaz al aangeeft, het overal en altijd (nou ja, bijna dan) online kunnen gaan heeft veel voordelen. Reis- en weerinfo zijn daar goede voorbeelden van. Evenals JP erger ik me aan de roamingellende. Vandaar dat ik mijn TX voorlopig nog meesleep naar het buitenland....ik wacht op een Treo met ondersteuning van umts en opvolgers en wifi (of het eerste en acceptabele roaming, laat dan wifi maar zitten).
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 januari 2007, 18:52
Spartaan Maurits
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb net een T-Mobile abonnement aangeschaft. Scheelt een hoop geld. Onbeperkt internet en email voor 9,50 euro per maand.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 22 januari 2007, 20:49
fvrutten
Guest
 
Berichten: n/a
@ Jean-Paul,

Sorry, even off-topic, maar wellicht is Kate Lewis er wel blij mee als je haar e-mailadres dusdanig verminkt dat spam haar bespaard kan blijven.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 22 januari 2007, 20:58
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fvrutten Bekijk bericht
@ Jean-Paul,

Sorry, even off-topic, maar wellicht is Kate Lewis er wel blij mee als je haar e-mailadres dusdanig verminkt dat spam haar bespaard kan blijven.
Dank voor de oplettendheid Ik zie dat de motormuis me voor is geweest. Was uiteraard niet de bedoeling!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 22 januari 2007, 21:00
gijsraggers
Guest
 
Berichten: n/a
Wat een toeval, vandaag is mijn Telfort Unlimited abonnement ingegaan. Mooie timing jongens. (Wel een HTC S620 tegenwoordig, sorry)
Met citaat reageren
  #13  
Oud 22 januari 2007, 21:13
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Cool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gijsraggers Bekijk bericht
Wat een toeval, vandaag is mijn Telfort Unlimited abonnement ingegaan. Mooie timing jongens. (Wel een HTC S620 tegenwoordig, sorry)
Wat dacht je, het wordt tijd voor de volgende stap in de evolutie, ongelimiteerd mobiel internet?

Wie kan zich de tijd nog herinneren dat we voor 1 gulden 20 minuten mochten internet in de bibliotheek, of per telefoontik thuis met een 56k6 modem bepaalde plaatjes dingen zaten te downloaden?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #14  
Oud 23 januari 2007, 07:35
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Citaat:
Ik geloof dat er tegenwoordig ook een min of meer onbeperkt abonnement bovenop je normale abbo voor 10 euro per maand te krijgen is. 10MB / 10 uur is de regel. Ik neem aan dat dat dus inhoudt dat je per 10 uur 10 MB kunt besteden en niet maximaal 10 uur of 10 MB per maand. Misschien zie ik het te negatief
Was het maar zo mooi. Vodafone blijft @#$% duur met data. Dit gaat over 10MB per maand, of 10 uur per maand in stappen van een kwartier.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 23 januari 2007, 12:16
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Hé, da's toevallig ? En onverwacht. Ik ben op dit moment aan het rondkijken voor zo'n abbo, maar had andere zaken (tasjes, cradles, etc) verwacht onder dit topic.

Maak nu wel gebruik van GPRS via een zakelijk KPN abbo van mijn werk: e-mail ophalen, software en ringtones downloaden, informatie opzoeken. Maar beperkt, vanwege de kosten (dit deel betaal ik zelf). Moet nu een privé abbo nemen en voor mij is een zo goedkoop mogelijk data abbo een must. Betekekent dit dat ik automatisch bij Telfort of T-mobile uitkom ?
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #16  
Oud 23 januari 2007, 12:22
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Ben uiteindelijk ook maar overstag gegaan voor T-mobile met haar onbeperkt internet.
Meer dan honderd euro data verbruik wordt me toch te gek.
Heb een KPN Mobiel abonnement, maar kon deze alleen uitbreiden met een flat free van 1024 mb a.d. € 79,95
Da's toch niet mals. Advies was een abonnement erbij te nemen dan kon ik wel een (on)beperkt abonnement van € 10 nemen tot 10 mb.
Advies dus opgevolgd en een nieuw contract afgesloten, maar dan bij de concurrent.
Mijn huidige KPN-abo loopt nog tot oktober.
Deze down-grade ik en geef die aan mijn zoon i.p.v. zijn prepaid.

Voordeel: naast het onbeperkt gebruik van internet (1 gb heb ik begrepen)
een nieuwe Treo 680, terwijl ik er al een heb

Nadeel: ik krijg een ander nummer.
Maar ach, daar kom ik wel over heen.
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #17  
Oud 23 januari 2007, 12:27
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coenox Bekijk bericht
Moet nu een privé abbo nemen en voor mij is een zo goedkoop mogelijk data abbo een must. Betekekent dit dat ik automatisch bij Telfort of T-mobile uitkom ?
Ik heb gelezen dat het met Telfort een aflopende zaak is.
Bij T-mobile kun je onbeperkt op internet voor € 9,50
i.c.m. minimaal een flex 20 abonnement of een Relax 150, zie dit overzicht.
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #18  
Oud 23 januari 2007, 12:28
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boss Bekijk bericht
Was het maar zo mooi. Vodafone blijft @#$% duur met data. Dit gaat over 10MB per maand, of 10 uur per maand in stappen van een kwartier.
Ik was er al bang voor, de voorwaarden stonden nergens duidelijk vermeld en dat is meestal slecht nieuws. Goed dat ik dat dus niet gedaan heb, het is een redelijk waardeloze aanbieding.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 23 januari 2007, 12:42
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lindoras Bekijk bericht
Ik heb gelezen dat het met Telfort een aflopende zaak is.
Bij T-mobile kun je onbeperkt op internet voor € 9,50
i.c.m. minimaal een flex 20 abonnement of een Relax 150, zie dit overzicht.
Ok, dus geen keuzestress kennelijk. We kunnen kiezen tussen T-mobile of T-mobile. Lekker is dat. Nu nog maar afwachten of ik goede dekking heb in mijn woonplaats.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #20  
Oud 23 januari 2007, 14:10
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Het is onzin dat het bij Telfort een aflopende zaak is. EDGE is bij Telfort een aflopende zaak, GPRS niet. De aanbiedingen van Telfort en T-Mobile zijn aan elkaar gewaagd.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023