Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15 november 2006, 07:00
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
[Nieuws] Het verschil tussen Treo 650 en 680? M-Stream!

Zijn de antenne en de hoeveelheid geheugen de enige echt belangrijke verschillen tussen de Treo 650 en 680? Gelukkig niet. De spraakkwaliteit en de signaalontvangst is ook sterk verbeterd, dankzij de M-Stream-technologie van Broadcom.
De Treo 680 is de eerste commercieel verkrijgbare mobiele telefoon waarin M-Stream wordt toegepast. Het zorgt voor een aanmerkelijk verbeterde ontvangst en spraakkwaliteit. De technologie past hiervoor geavanceerde foutcorrectie-algoritmes toe om binnenkomende spraak. Het kan ook verloren spraakpakketjes repareren. Op GSM-netwerken levert M-Stream een signaal/ruis-verbetering van 2 tot 3 dB. Op WCDMA-netwerken is dat effect iets kleiner: 1 tot 1,5 dB. M-Stream is een aanvulling en geen vervanging voor signaalverbeteringstechnologieën die momenteel in telefoons worden toegepast, zoals het eveneens door Broadcom ontwikkelde DARP (Download Advanced Receiver Performance), dat ook wel SAIC wordt genoemd (Single Antenna Interference Cancellation).
Meer informatie over deze Broadcom-chip is ook te lezen op Palminfocenter.
Een andere vernieuwing in de Treo 680 waarvoor Broadcom verantwoordelijk is, is de BCM2045 Bluetooth-chipset die minder energie verbruikt, minder ruimte in beslag neemt, beter presteert en minder kost. Deze chip ondersteunt ook de nieuwe Bluetooth Extended Data Rate (EDR) met een bandbreedte van 3 megabit per seconde. De hieronder afgebeelde Broadcom BCM2048-chipset heeft trouwens nog iets extra's: een ingebouwde FM-radio. Misschien iets voor de volgende Treo-generatie?


bron
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 3106-nzp60b0h3va.jpg‎ (20,7 KB, 46x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 november 2006, 14:46
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
dat klinkt toch allemaal wel weer erg goed waarschijnlijk ga ik in januari een 680 kopen, kan al haast niet wachten.

Ik hoop alleen dat door het gebruik van deze nieuwe chips ook de geluidskwaliteit (lees minder echo) op mijn carkit verbeterd...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 november 2006, 16:07
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gonny Bekijk bericht
De Treo 680 is de eerste commercieel verkrijgbare mobiele telefoon waarin M-Stream wordt toegepast. Het zorgt voor een aanmerkelijk verbeterde ontvangst en spraakkwaliteit. De technologie past hiervoor geavanceerde foutcorrectie-algoritmes toe om binnenkomende spraak. Het kan ook verloren spraakpakketjes repareren. Op GSM-netwerken levert M-Stream een signaal/ruis-verbetering van 2 tot 3 dB.
...
Een andere vernieuwing in de Treo 680 waarvoor Broadcom verantwoordelijk is, is de BCM2045 Bluetooth-chipset die minder energie verbruikt, minder ruimte in beslag neemt, beter presteert en minder kost. Deze chip ondersteunt ook de nieuwe Bluetooth Extended Data Rate (EDR) met een bandbreedte van 3 megabit per seconde.
Weer een innovatie van Palm!
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 november 2006, 19:11
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik hoorde dit vanmiddag al even van Adrian. Klinkt goed /seth

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 november 2006, 19:56
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Denk dat ik ook langzaam overstag ga.
Nog ff wachten dus.

Peter
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 november 2006, 03:05
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hmm, mag ik even cynisch doen? Waarschijnlijk hadden eerdere Treo's ook al Broadcom chips en levert Broadcom enkel nog dit type voor een model dat nu op de markt verschijnt. Met andere woorden, innovatie van Palm is dit zeker niet. Wel positief natuurlijk, al vraag ik me af in hoeverre je dit echt merkt. Ten opzichte van een Treo 650 vast wel, maar die is dan ook bagger qua gesprekskwaliteit. Er zijn hier op het forum toch een aantal mensen geweest die daarom de Treo vaarwel zeiden.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 november 2006, 08:26
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Hmm, mag ik even cynisch doen? Waarschijnlijk hadden eerdere Treo's ook al Broadcom chips en levert Broadcom enkel nog dit type voor een model dat nu op de markt verschijnt.
Nee, wegens ongefundeerd en daarom misplaatst. Het persbericht vermeldt:
Citaat:
The Palm Treo 680 is the third Treo model to integrate Broadcom's baseband processors and industry-leading Bluetooth® solution, and now added M-Stream technology to deliver enhanced user experience through higher voice quality and larger coverage area.
Logischer wijs zijn dit de laatste drie modellen (680, 750 en 700), waar uit volgt dat de Treo 650, 600, ... er een andere had.
Citaat:
Met andere woorden, innovatie van Palm is dit zeker niet. Wel positief natuurlijk, al vraag ik me af in hoeverre je dit echt merkt.
Het is dus wel degelijk innovatie en zolang er geen echte gebruikerstesten zijn die het tegendeel bewijzen, mag je aannemen dat dit wel degelijk een vooruitgang is van de techniek of op zijn minst het voordeel van de twijfel gunnen. Dit is nu weer een voorbeeld van het negativisme omtrent Palm, dat bij voorbaat ieder positief nieuws wil onderuit halen.
Citaat:
Ten opzichte van een Treo 650 vast wel, maar die is dan ook bagger qua gesprekskwaliteit. Er zijn hier op het forum toch een aantal mensen geweest die daarom de Treo vaarwel zeiden.
Ik kan geen oordeel geven over de geluidskwaliteit van een Treo 650, maar wil opmerken dat ook de goede dekking door de operator van groot belang is voor de geluidskwaliteit.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 november 2006, 13:48
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Dit is nu weer een voorbeeld van het negativisme omtrent Palm, dat bij voorbaat ieder positief nieuws wil onderuit halen.
Mogen Domo en anderen dit alsjeblieft zelf beslissen, zonder dat hij op een Palmclub zonder relativering alles maar met en gaat aannemen?

Wat Domo bedoelt zijn in mijn ogen twee dingen:

- Nieuwe generieke technologie wordt voor het eerst in een commercieel product, namelijk in de Treo 680, toegepast. Er volgen vanaf nu snel andere modellen met deze chip. Het is leuk en prijzenswaardig dat Palm daarmee de eerste klant is, maar de innovatie is van Broadcom

- Het is leuk dat Broadcom denkt dat de nieuwe technologie een betere receptie geeft en daarnaast ook energiebesparing, maar in de praktijk is voor de gebruikers pas interessant wat de Treo 680 an sich doet.

Net zoals het argument dat een bepaald model PDA langzamere processors aan boord heeft om zo batterijduur te besparen, als een tang op een varken slaat als de praktische batterijduur alsnog tegenvalt. Idem met "kleiner scherm aan boord" omdat je dan batterijduur zou sparen. (zie Sony Clie UX50 vs. TH55)

Het bericht is dus ter kennisgeving aangenomen, maar het is even wachten op de testresultaten van de Treo 680 voordat we de en uit de kast gaan trekken.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 16 november 2006, 14:58
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Mogen Domo en anderen dit alsjeblieft zelf beslissen, zonder dat hij op een Palmclub zonder relativering alles maar met en gaat aannemen?
Tuurlijk, maar ik zie ook geen reden waarom negativisme, cynisme en skeptisme op de PalmClub troef moeten zijn.
Citaat:
Het is leuk en prijzenswaardig dat Palm daarmee de eerste klant is,
En daar past wat en bij.
Citaat:
maar de innovatie is van Broadcom
Zo ken ik er ook nog wel een paar. De meeste innovatie van MS komt ook van tientallen kleinere bedrijfjes, die ze hebben opgekocht.
Palm is geen chipboer, maar een PDA en smartfoon maker en innovatieve toestellen zijn opgebouwd met innovatieve komponenten. Dus Palm is wel degelijk innovatief bezig!
Citaat:
- Het is leuk dat Broadcom denkt dat de nieuwe technologie een betere receptie geeft en daarnaast ook energiebesparing, maar in de praktijk is voor de gebruikers pas interessant wat de Treo 680 an sich doet.
Broadcom denkt dat niet, die weten dat! Zij hebben metingen en proeven gedaan om hun specs te staven. Ik neem aan dat Palm ook wel verschillende prototypes heeft gebouwd en daar mee de nieuwe chip op zijn merites beoordeeld heeft. Voorlopig is er geen reden om aan te nemen dat de ontvangst slechter gaat uitvallen of om te betwijfelen dat het geen verbetering is.
Citaat:
Net zoals het argument dat een bepaald model PDA langzamere processors aan boord heeft om zo batterijduur te besparen, als een tang op een varken slaat als de praktische batterijduur alsnog tegenvalt. Idem met "kleiner scherm aan boord" omdat je dan batterijduur zou sparen. (zie Sony Clie UX50 vs. TH55)
Wat heeft dat met deze diskussie te maken?
Het ontwerp van een PDA of smartfoon is altijd water met vuur verzoenen. Het moet een snelle processor zijn, maar hij mag niets verbruiken. De batterij moet een grote kapaciteit hebben, maar moet dun zijn. Het scherm en de toetsen moeten groot zijn, maar het toestel moet in het vijfde zakje van een jeans passen. Ieder voordeel komt met een nadeel.
Citaat:
Het bericht is dus ter kennisgeving aangenomen, maar het is even wachten op de testresultaten van de Treo 680 voordat we de en uit de kast gaan trekken.
Ligt er wel zoiets in jouw en Domo zijn kast? Anders laat die kast maar helemaal dicht en gooi de sleutel weg.

Dit was nu eens iets om positief te berichten over Palm.
Het heeft niet mogen zijn.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #10  
Oud 16 november 2006, 15:00
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia Bekijk bericht
Ligt er wel zoiets in jouw en Domo zijn kast? Anders laat die kast maar helemaal dicht en gooi de sleutel weg.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia Bekijk bericht
Dit is nu weer een voorbeeld van het negativisme omtrent Palm, dat bij voorbaat ieder positief nieuws wil onderuit halen.
En wederom de vraag om deze discussie niet hier te voeren maar in de daarvoor bedoelde thread! En uiteraard de vraag om normaal en respectvol met elkaar om te gaan!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia Bekijk bericht
Logischer wijs zijn dit de laatste drie modellen (680, 750 en 700), waar uit volgt dat de Treo 650, 600, ... er een andere had.
De Treo 650 had de BCM2035 chipset van Broadcom (volgens deze thread). Overigens is M-Stream een technologie van Broadcom en niet van Palm.

EDIT
Hmm... dat laatste was al gemeld zo te zien

__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5

Laatst gewijzigd door Smaus; 16 november 2006 om 15:18.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 16 november 2006, 15:03
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Wat heeft dat met deze diskussie te maken?
Alles. Op papier kan iets wel heel mooi zijn, maar het gaat uiteindelijk om hoe de gebruiker het ervaart. Als je mijn voorbeelden nog eens terugleest, begrijp je het waarschijnlijk nu wel.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #12  
Oud 16 november 2006, 15:09
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus

Off-topic
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV Bekijk bericht
Klinkt goed /seth
Jij zit echt teveel op Retecool

__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #13  
Oud 16 november 2006, 15:27
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Tja, negativisme: ik kan me voorstellen dat Palm-aanhangers na de problemen die rond de invoering van bijv. NVFS zijn ontstaan best wel sceptisch geworden zijn en eerst willen zien/horen voordat ze juichen. Maar in dit geval gaat het om techniek van een "beproefde" leverancier. Toen Intel met de Pentium II kwam als opvolger van de Pentium (I) was men ook niet sceptisch.

En innovatie? Ach zowel Palm als Broadcom is gewoon innovatief bezig. Palm omdat het de Broadcom chip gebruikt, Broadcom omdat het de chip ontwikkeld heeft.

Ik denk trouwens niet dat je de 680 al te veel met de 650 moet gaan vergelijken, want de 680 is toch echt hoofdzakelijk voor niet-650-gbruikers. En als dat "Palm-leken" zijn is het alleen maar mooi dat ze niet afknappen op een slechte geluidskwaliteit .
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #14  
Oud 16 november 2006, 15:44
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Gazpacho raadde mijn gedachten al, maar goed, ik zal het toch even toelichten. Ik vond het positivisme een beetje overdreven, aangezien het hier slechts om een chip gaat. Natuurlijk is het prima dat er iets beters is voor de 680, want bij de 650 is er geregeld gemopperd op de spraakkwaliteit.

Om dit nu meteen tot innovatie uit te roepen vind ik te ver gaan. Voor Broadcom is dat wel zo, voor Palm zelf niet. Eigenlijk is het iets om de tekortkoming van de Treo 650 te doen verhelpen. Dat het zal werken geloof ik wel.

Overigens is het belangrijkste (denk ik dan) dat deze chip een aantal zaken combineert zodat je er minder nodig hebt en dus minder ruimte kwijt bent; dus een kleinere Treo
Met citaat reageren
  #15  
Oud 16 november 2006, 18:48
gijsraggers
Guest
 
Berichten: n/a
Nog even geduld heren:

Treo 680 Delayed Due to Manufacturing Error?
Today, 10:32:50 AM PST
Rumor: CrunchGear is reporting a rumor this morning that makes the claim that the Treo 680 has been delayed due to a manufacturing error. Their reliable source states:
Apparently 144,000 Treo 680s were shipped out and had to be sent back because some genius forgot to connect the internal microphones.
The Treo 680 is being produced by Inventec. The 680 is the first device they have been contracted to manufacture for Palm.

Treo 680 Delayed Due to Manufacturing Error?
Met citaat reageren
  #16  
Oud 17 november 2006, 09:15
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gijsraggers Bekijk bericht
Nog even geduld heren:
....
The Treo 680 is being produced by Inventec. The 680 is the first device they have been contracted to manufacture for Palm.
The first, en ik denk, the last
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #17  
Oud 21 november 2006, 21:45
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck Bekijk bericht
The first, en ik denk, the last
Met HTC is het ook niet echt beter.

Uit [Nieuws] Eerste uitgebreide review van Treo 680 verschenen:
Citaat:
The device delivers good receiving quality.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #18  
Oud 21 november 2006, 21:50
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia Bekijk bericht
Uit [Nieuws] Eerste uitgebreide review van Treo 680 verschenen:
Citaat:
The device delivers good receiving quality.
Good or "the best"? (het citaat zegt verder vrij weinig imho). Zoveel devices bieden een goede ontvangstkwaliteit.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023