Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Discussie gesloten
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19 augustus 2006, 14:09
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
[Gerucht] Nieuwe Treo op 12 september

Volgens Reuters gaat Palm op 12 september een nieuwe smartphone in het Verenigd Koninkrijk aankondigen. De informatie is afkomstig van een woordvoerster van Palm, die ook vertelde dat de Treo 'voor het einde van het jaar' uitkomt.

Dat laatste is niets nieuws, want in juli bracht Palm al het bericht naar buiten dat het in de loop van 2006 samen met Vodafone een nieuwe Treo gaat lanceren. Eerder werd nog geen concrete datum genoemd. Als de Windows-Treo op 12 september in de UK wordt aangekondigd, is te verwachten dat een aankondiging voor de vier resterende landen (Nederland, Duitsland, Italie en Spanje) niet lang op zich zal laten wachten. Of de Nitro dan ook meteen aangekondigd wordt is nog onduidelijk.

Opvallend in het Reuters-artikel is trouwens de reden waarom Palm 'overstapt' naar Windows. Volgens Reuters waren er zoveel problemen met crashende telefoons onder PalmOS, dat het bedrijf naarstig is overgestapt naar het concurrerende Windows Mobile. Ook zou een nieuw geintroduceerde telefoniestandaard de reden zijn waarom de Treo 650 inmiddels niet meer naar Europa wordt verscheept. En wij maar denken dat het ging om gevaarlijke stoffen in bepaalde onderdelen...

bron
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 218.jpg‎ (18,3 KB, 114x gelezen)

Laatst gewijzigd door gonny; 19 augustus 2006 om 14:26.
  #2  
Oud 19 augustus 2006, 15:02
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Ik mag hopen dat dit laatste niet waar is. Indien het Palm OS conceptueel verantwoordelijk is voor een crashende Treo....en voor Palm DE reden om op WM5 over te stappen....is de Nitro (of hoe die ook heten mag) willens en wetens op voorhand een wanprestatie van PALM.....iets op de markt zetten waarvan je weet dat het niet goed werkt.....in 1 woord kopersBEDROG!!!!!!!!!!!!!! Ik kan hier vreselijk boos over worden temeer daar Palm doodleuk heeft lopen verkondigen dat er nog voldoende 650's naar Europa verscheept konden worden alvorens het de "gevaarlijke stoffen" wetgeving van kracht zou worden......ze hebben er #$%^@^@#$ zoveel mogelijk willen dumpen alvorens dit bekend zou worden.
Ik voel me door dit soort dingen echt een tweede rangs klant van Palm. Walgelijk. Met firma's als deze wil ik helemaal niets meer te maken hebben

Laatst gewijzigd door Ce; 19 augustus 2006 om 15:17.
  #3  
Oud 19 augustus 2006, 15:20
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nou Ce
Ik zat meer te denken aan een domme stagaire bij Reuters die uit haar nek loopt te kletsen over dat Palm het PalmOS onstabiel vindt en dat dat de reden is om over te stappen naar Windows mobile. Palm inc. Zou dat namelijk *nooit* zeggen.
Ten eerste staat er geen bron bij, ten tweede is de Treo 700p net uitgebracht en loopt verassend goed en Palm adverteert het niet als crashphone, ten derde gebruit de CEO van Palm zelf de Treo 700p en ten vierde was toch allang bekend dat nieuwe markten aanboren de hoofdreden was van Palm inc om Windows Mobile *erbij* te nemen?
  #4  
Oud 19 augustus 2006, 15:26
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Nou Ce
Ik zat meer te denken aan een domme stagaire bij Reuters die uit haar nek loopt te kletsen over dat Palm het PalmOS onstabiel vindt en dat dat de reden is om over te stappen naar Windows mobile. Palm inc. Zou dat namelijk *nooit* zeggen.
Ten eerste staat er geen bron bij, ten tweede is de Treo 700p net uitgebracht en loopt verassend goed en Palm adverteert het niet als crashphone, ten derde gebruit de CEO van Palm zelf de Treo 700p en ten vierde was toch allang bekend dat nieuwe markten aanboren de hoofdreden was van Palm inc om Windows Mobile *erbij* te nemen?
Dat ze een toestel niet als "crashphone" promoten lijkt me logisch...evenals het zelf gebruiken van je eigen product. Het zou wat zijn als een manager van BMW in een Mercedes coupe op het werk komt.......Het kan natuurlijk een HOAX zijn maar ik kom de laatste tijd iets te veel aanduidingen (ik geef toe...niet concreet) tegen dat het wel 'ns met PalmOS te maken kan hebben. Het OS van je allergrootste concurrent overnemen t.b.v. het aanboren van nieuwe markten doe je niet indien je zeker bent van je eigen visie en marketing...dat doe als je m.i. enkel als laatste stap....zeker wanneer het zo opzichtig is als bij Palm. Vooralsnog twijfel ik sterk aan de "domme stagiair" en huldig ik het principe "waar rook is....". Kortom..ik blijf nog even boos
  #5  
Oud 19 augustus 2006, 15:29
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Het argument van de nieuwe telefoniestandaard is natuurlijk makkelijk te controleren door iemand die daar een beetje inzit.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #6  
Oud 19 augustus 2006, 15:46
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Nieuwe telefoniestandaard. Bedoelen ze daarmee gprs, dat nu richting umts gaat?
  #7  
Oud 19 augustus 2006, 15:58
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gonny
Opvallend in het Reuters-artikel is trouwens de reden waarom Palm 'overstapt' naar Windows. Volgens Reuters waren er zoveel problemen met crashende telefoons onder PalmOS, dat het bedrijf naarstig is overgestapt naar het concurrerende Windows Mobile. Ook zou een nieuw geintroduceerde telefoniestandaard de reden zijn waarom de Treo 650 inmiddels niet meer naar Europa wordt verscheept. En wij maar denken dat het ging om gevaarlijke stoffen in bepaalde onderdelen...
Bovenstaande beweringen zijn klakkeloos overgenomen uit het artikel van Reuters waarin van alles door mekaar wordt gegooid, geschreven door een journalist die er duidelijk geen kaas heeft van gegeten, en berusten op geen enkele grondslag.

Trouwens, als er al een nieuwe telefoonstandaard zou zijn, waarom werkt je Treo nog?

Citaat:
The current 700p version of the latest Treo has a slot for Wi-Fi and Bluetooth cards
De Treo 700p heeft BT ingebouwd, maar WiFi niet en dat is een nadeel tov. de konkurrentie, welke wel modellen heeft met WiFi aan boord.
Citaat:
The company is hoping the move to the Windows Mobile will help alleviate the concerns of Treo users who have long complained of Palm's own operating system crashing the handsets on a regular basis.
Er waren in het begin stabiliteitsproblemen, maar deze zijn met de laatste updates weggewerkt. Het basisgeheugen (en zijn indeling) blijft krap. In het nieuwere model 700p is dit reeds flink uitgebreid.
De reden waarom Palm ook Windows Mobile aanbiedt is om de zakelijke markt, waar men heel MS-minded is, aan te boren.
Citaat:
In June, the company stopped shipping its Treo 650 model in Europe because it was not compatible with a newly introduced phone technology standard.
Op 1 juli is de Rohs-regeling ingegaan. Hierdoor mag de Treo 650 niet meer naar de EU worden uitgevoerd. Palm heeft van dit toestel een grote voorraad aangelegd (zie ook de gestegen inventory cijfers in het jaarverslag) om de klanten nog maanden te kunnen bedienen. Omdat er reeds opvolgers in de pijplijn zitten vond Palm het ook niet nodig om nog grote aanpassingen op dit bijna 'einde serie' toestel te doen.
De belangrijkste nieuwigheid van de Treo 750w is dat hij naast GSM ook kan gebruik maken van UMTS, de 3G standaard voor mobiele voice- en datanetwerken.

Hoofdredakteur Reuters: 'Er verschijnt op 12 september een nieuwe Treo in Europa. Marc, schrijf jij er een artikel over?'
Marc: 'Een Treo? Kun je dat eten?'
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
  #8  
Oud 19 augustus 2006, 20:02
Joep Joep is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 225
Hoe dan ook ben ik benieuwd naar de nieuwe Treo 750 ! Ik hoop dan ook dat deze snel beschikbaar zal zijn en natuurlijk met het Palm OS.

Maar als het te lang duurt of toch tegenvalt (mijn ervaring met de Treo's zijn niet bijzonder goed) ben ik bang dat ik definitief het Palm wereldje gedag moet zeggen en voor een Symbian smartphone ga.

later, Joep
  #9  
Oud 19 augustus 2006, 20:53
clemento's schermafbeelding
clemento clemento is offline
Senior lid
Voornaam: Jan
Model: Palm V
 
Geregistreerd: 07 mei 2006
Locatie: Bij Arnhem
Berichten: 77
Ik hoop eigenlijk dat het een Treo 900 gaat worden:
- 3 Mp+
- intern GPS
- 2x SD 4gb+ ondersteuning
- 512 MB+ intern geheugen
- WiFi
- UMTS
- etc
__________________
veni vidi vici
  #10  
Oud 20 augustus 2006, 17:07
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Tja, als ik Palm Inc. was zou ik echt ontploffen van zo'n bericht en minstens een rectificatie eisen... Ik zou in ieder geval niet slapen voordat ik die journalist eens haarfijn had mogen verklaren hoe de vork werkelijk in de steel steekt. Je mag hopen dat niemand dit zo overneemt. Maar goed, ik mag tevens hopen dat er nog gewoon PalmOS Treo's deze kant (Eurpoa bedoel ik dan) opkomen.
  #11  
Oud 20 augustus 2006, 17:12
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo
Je mag hopen dat niemand dit zo overneemt.
Tweakers.net uiteraard

Ze komen heel techie over, maar zodra het gaat over randzaken zoals PDA's of digitale fotografie, zie je direct dat ze kennis van zaken missen bij de artikelen op de frontpage.
__________________
FoleoCentral.com
  #12  
Oud 20 augustus 2006, 17:45
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Ik had het in mijn post over "aanduidingen", hier is er weer eentje:

http://www.itwire.com.au/content/view/5333/127/

(onderaan de pagina)

Het is voor mij in deze volstrekt niet van belang of een site al of niet als "betrouwbaar" te boek staat....het gaat er om dat dit soort kwalijke berichten steeds vaker verschijnen....en da's dus niet goed.
  #13  
Oud 20 augustus 2006, 17:56
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo
Tja, als ik Palm Inc. was zou ik echt ontploffen van zo'n bericht en minstens een rectificatie eisen... Ik zou in ieder geval niet slapen voordat ik die journalist eens haarfijn had mogen verklaren hoe de vork werkelijk in de steel steekt. Je mag hopen dat niemand dit zo overneemt. Maar goed, ik mag tevens hopen dat er nog gewoon PalmOS Treo's deze kant (Eurpoa bedoel ik dan) opkomen.
Ik begin me in ieder geval af te vragen of het Reuters of Palm zelf is die e.e.a. niet goed begrepen heeft.

Deze passage is te lezen op Brighthand:

"...In addition, a Palm spokesperson was even wiling to reveal the exact date to Reuters. "The announcement is going to be made in the UK on September 12, and we will give all the details then but at the moment all we are saying is that it will be out before the end of the year".

"This isn't the first time Palm was willing to talk about this smartphone on the record. Last month, it and Vodafone said that a Windows Mobile-based Treo will be coming to this carrier's GSM network before the end of this year".

Dus hier heeft in ieder geval een gesprek plaats gevonden tussen iemand van Palm en Reuters.....
  #14  
Oud 20 augustus 2006, 18:13
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce
Ik had het in mijn post over "aanduidingen", hier is er weer eentje:

http://www.itwire.com.au/content/view/5333/127/

(onderaan de pagina)

Het is voor mij in deze volstrekt niet van belang of een site al of niet als "betrouwbaar" te boek staat....het gaat er om dat dit soort kwalijke berichten steeds vaker verschijnen....en da's dus niet goed.
Zeer, zeer oud nieuws dat Access wat deadlines had gemist, heeft ook op de Palmclub gestaan. Heeft helemaal niks te maken met bovenstaand bericht en helemaal niks te maken met de huidige versie van PalmOS.

Als je al dit soort berichten als aanduidingen opvat dan kan ik ook wel paranoide worden ja
__________________
FoleoCentral.com
  #15  
Oud 20 augustus 2006, 18:28
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Het gaat er eigenlijk helemaal niet om of een verhaal oud en nog recent is. Het gaat er ook niet om of een verhaal "niet waar"...."een beetje waar"....of "helemaal waar" is.
Het gaat er om dat dit type verhalen de laatste tijd steeds meer en meer verschijnen (de door mij bedoelde "aanduidingen"). De link van itwire werd door diverse nieuwssites de afgelopen dagen (!!!) weer van stal gehaald.

Dit nieuws, gekoppeld aan een nieuwsitem van notabene REUTERS (en voor de gemiddelde lezer is Reuters nog steeds een autoriteit op het gebied van nieuws) is gewoon dodelijk als je er niet als de kippen bij bent om dit te corrigeren.....en heeft dus indirect wel degelijk met deze thread te maken.

Laatst gewijzigd door Ce; 20 augustus 2006 om 18:35.
  #16  
Oud 20 augustus 2006, 18:48
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Dat dit soort verhalen verschijnen heeft meer met de tendens te maken dat iedereen PalmOS als een afgeschreven stuk software ziet, wat het gewoon is. Dat kan doorgeslagen opgeschreven worden zodat Reuters dat deed.

Overigens zie ik Reuters en alle andere 'generic' nieuwsbedrijven zoals onze eigen ANP dat vaker doen: oppervlakkige misinformatie gewoonweg door het feit dat de persoon die het opschrijft niet in de techie wereld zit. Heeft niet alleen Palm last van, maar nog veel meer merken.

Het enige foute wat ik er aan kan ontdekken is dat Palm Inc. nog met een tegenstatement of een recificatie van Reuters moet komen.
__________________
FoleoCentral.com
  #17  
Oud 20 augustus 2006, 19:04
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce
Ik had het in mijn post over "aanduidingen", hier is er weer eentje:
http://www.itwire.com.au/content/view/5333/127/
(onderaan de pagina)
Ook weer eentje in de nasleep van het jaarrapport. Het probleem tegenwoordig is dat iedereen geabboneerd is op de RSS-feeds van iedereen. En wanneer ergens een nieuwtje verschijnt, moet het ook zo snel mogelijk op de eigen home en nieuwspagina's. Het bronnenonderzoek beperkt zich tot een verwijzing naar de site waar men het nieuwtje in eerste instantie gelezen heeft. Bijkomende referenties worden niet gecheckt. En zo gaan misverstanden de wereld rond.
Ik krijg ook meer en meer de indruk dat de beste nieuwsberichten, 'slecht nieuws' moeten zijn en handelen over pech, tegenvallers, rampen, enz. Voor positief nieuws is er maar weinig ruimte.
En in het geval van Palm is blijkbaar een komplete hetze aan de gang. Zelfs positief nieuws als 'Vodafone gaat UMTS-Treo's in Europa uitbrengen' draait bij Reuters uit op een boel negatieve ongefundeerde beweringen over Palm.
Citaat:
Het is voor mij in deze volstrekt niet van belang of een site al of niet als "betrouwbaar" te boek staat
Je mag gerust kritisch staan tegenover de berichtgeving, zoals die verschijnt op het internet. Iedere bewering is waar of vals. Soms iets tussenin, maar dan is meestal het probleem, dat er niet echt iets beweerd wordt. Het is aan jou om iedere zin die je leest te beoordelen op zijn waarheidsgehalte. Of ga jij je Palm gedurende 5 minuten koken, omdat een site dat de meest betrouwbare manier vindt om virussen te verwijderen?
Citaat:
....het gaat er om dat dit soort kwalijke berichten steeds vaker verschijnen....en da's dus niet goed.
Jouw bericht mag er ook wel wezen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce
Ik begin me in ieder geval af te vragen of het Reuters of Palm zelf is die e.e.a. niet goed begrepen heeft.

Deze passage is te lezen op Brighthand:

"...In addition, a Palm spokesperson was even wiling to reveal the exact date to Reuters. "The announcement is going to be made in the UK on September 12, and we will give all the details then but at the moment all we are saying is that it will be out before the end of the year".

"This isn't the first time Palm was willing to talk about this smartphone on the record. Last month, it and Vodafone said that a Windows Mobile-based Treo will be coming to this carrier's GSM network before the end of this year".

Dus hier heeft in ieder geval een gesprek plaats gevonden tussen iemand van Palm en Reuters.....
Dat is zo, maar het gesprek kan ook een kort mailtje zijn, na een vraag om kommentaar op een feit. Een voorbeeld zie je in de jaarverslagthread. En ja, de BrightHand-citaten zijn de twee feiten en de essentie van het artikel.

Op de redaktie bij Reuters (vervolg):
Marc: En hoeveel woorden moeten dat zijn?
Hoofdredakteur: 300 !

Tja, en dan moet er nog wat blabla aangeplakt worden ...
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
  #18  
Oud 21 augustus 2006, 12:18
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Dat dit soort verhalen verschijnen heeft meer met de tendens te maken dat iedereen PalmOS als een afgeschreven stuk software ziet, wat het gewoon is.
PalmOS is verre van afgeschreven. Als je vergelijkende reviews leest van de bijna tweelingapparaten Treo 700p en 700w, komt meestal het huidige PalmOS tov. Windows Mobile als beste en makkelijkst en vlotst te bedienen uit de bus.
(Soms is de uitslag van de reviews ook afhankelijk van de appreciatie van het verschil in datadiensten die door de bijhorende mobiele telefonie operator worden geleverd.)
Maar de techniek schrijdt voort en ook het PalmOS zal mee evolueren. Achter de schermen wordt hier reeds hard aangewerkt.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
  #19  
Oud 21 augustus 2006, 13:44
gvanderl
Guest
 
Berichten: n/a
Nu ook in De Telegraaf:
http://www.telegraaf.nl/i-mail/48628...euwe_Treo.html
  #20  
Oud 21 augustus 2006, 14:48
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
PalmOS is verre van afgeschreven.
Eh... geen fatsoenlijk bestandssysteem, geruchten dat UMTS niet werkt onder PalmOS, geen multitasking (nu met smartphones is het handig om andere dingen te kunnen doen terwijl je Palm staat te downloaden), geen out-of-the box toegang tot de inhoud Palm via de cable, 68k emulatie van software etc.

Dat het simpel werkt komt omdat het een simpel OS is, maar meer moderne functionaliteit hoeft niet te betekenen dat het gebruiksgemak weggaat als je het beter implementeert dan onze vrienden bij Windows Mobile.

Garnet *is* afgeschreven en we wachten allen met smart op het nieuwe Palm besturingssysteem van Palm zelf, want persoonlijk heb ik er bar weinig vertrouwen in dat Access nog wat van de Palm-feeling overhoudt.

Zoals ik al eerder zei: Palm *hak* --> Palmone / Palmsource *hak* --> Palmone --> Palm, die zelf weer een OS aan het ontwikkelen is. Zonde dat je dan die aderlating van Palmsource hebt moeten doen.
__________________
FoleoCentral.com
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023