Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11 april 2005, 14:53
craze
Guest
 
Berichten: n/a
SDIO met GSM/GPRS

Ik heb gezocht maar nog niets gevonden. Althans, een zoekresultaat SDIO + GSM geeft niet het gewenste resultaat.

Daarom mijn vraag:

Bestaat er zoiets als een SDIO GSM adapter? Dus hetzelfde concept als een interface voor WiFi / bluetooth maar dan voor GSM met GPRS ondersteuning waar ik een SIM in kan stoppen. Ik wil namelijk niet een telefoon met BT kopen. Ik wil bellen, gebeld worden en internetten via die SDIO adapter.

Ik weet dat er voor de Palm V zoeits bestond; een houder waar je direct een SIM in kon stoppen.

Het is voor een Zire 72

Bedankt,
Roy
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 april 2005, 15:12
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Bij mijn weten bestaat dit niet voor de Zire 72. Alternatief (ik doe maar een voorstel): de Treo 650...

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 april 2005, 20:05
craze
Guest
 
Berichten: n/a
Haha. Je wilt me meteen aan een andere palm hebben! j/k

Maar het is wel jammer, als je ziet wat een mogelijkheden SDIO biedt, dat dit nog niet bestaat. Misschien binnenkort...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 april 2005, 20:37
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Zover ik weet is het er ook niet nee. En accesoires als de Visorphone worden helaas ook niet meer gemaakt omdat nieuwe producten met GSm functie meer winst opleveren.
__________________
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 april 2005, 14:25
buisman
Guest
 
Berichten: n/a
Je zou inderdaad zeggen dat als je xiet wat voor spul je allemaal in een SDIO kaart kunt persen, dat gsm ook zou moeten kunnen. Er zijn wel een paar obstakels:
- de SIM kaart. Waar wil je die laten? in de SD kaart? Wordt heel erg krap, maar is wel een mouw aan te passen.
- de antenne. die zal moeten uitsteken. Dan moet je wel erg uitkijken dat je het kaartje niet breekt, of een heel stijf kaartje maken.
- het vermogen. Ik ken de specificaties van SDIO niet, maar voor gsm radio heb je volgens mij meer dan 1,5W nodig. Dat is veel, voor een radio. Kan SDIO 1,5W uit je palm trekken? hoe warm worden de accu en het kaartje dan? Hoe snel gaat je accu dan leeg?

Al met al zou het wel kunnen, maar dan krijg je een heel duur kaartje, met een antenne die uitsteekt en waarmee je ingeveer een paar minuten kan bellen.

Ik hoop op een Treo 650 met 320*480 scherm, meer intern geheugen, twee SD slots en zonder toetsenbordje. Dat zou He-Man zijn. (eigenlijk een kruising tussen Zodiac, Tungsten T5 en Treo.)
Zo'n droommachine zou goedkoper zijn dan een SDIO GSM kaart, vrees ik.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 april 2005, 14:50
Klaas's schermafbeelding
Klaas Klaas is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 11 april 2005
Berichten: 50
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door craze
Haha. Je wilt me meteen aan een andere palm hebben! j/k

Maar het is wel jammer, als je ziet wat een mogelijkheden SDIO biedt, dat dit nog niet bestaat. Misschien binnenkort...
SDIO is inderdaad erg mooi, probleem: beetje prijzig vaak...
Het is vaak handiger om een pda aan te schaffen waar het standaard al in zit (al dan niet via het verpatsen van je huidige). Als ik het zo hoor, zou de Tungsten W wat voor je zijn (verouderd, dus niet duur), maar dat scherm is echt 3x niks (vind ik dan).

Ander groot SDIO-probleem: je hebt maar 1 slot...
Ik zou er ook niet te hard op rekenen dat er snel nog iets komt in die hoek. En als het wel komt: de prijs.. lijkt me niet iets waar erg veel vraag naar gaat zijn...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 april 2005, 17:07
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
maar dat scherm is echt 3x niks
Het is gewoon een 320x320-scherm, hires dus. Niks mis mee toch?

Een SDIO-gsm lijkt me lastig worden. Zoals al gezegd, je moet nog best wat in een klein object stoppen (vergeet de speaker niet). En hoe groter je het maakt, hoe groter het hefboomeffect wordt, dus hoe makkelijker het kaartje breekt. Meest ideaal zou een clip-on oplossing zijn, waarbij je dus gebruik maakt van de connector. Het probleem daarmee is de geringe geschiktheid (met een geschiktheid voor 1 à 2 modellen heb je het wel gehad).
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 april 2005, 18:02
buisman
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klaas
Als ik het zo hoor, zou de Tungsten W wat voor je zijn (verouderd, dus niet duur), maar dat scherm is echt 3x niks (vind ik dan).
Ik heb zojuist een Treo 180 gekocht. Geen kleur, maar wel uitstekend leesbaar, ook in direct zonlicht. GSMshop.nl heeft ze voor 99 euro. Geen SDIO, maar wèl GSM/GPRS.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 12 april 2005, 18:09
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Ik ken het scherm van de Tungsten|W. Maar dat het HiRes is, zegt niks over de kwaliteit. Dat scherm is echt NIET mooi. Waarom? Er zit een soort wazige blauwe gloed in dat scherm, iets wat je bij de eerste Tungsten|T ook wel eens had. Goed leesbaar in de zon, maar verder; bagger.
__________________
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 april 2005, 18:23
Klaas's schermafbeelding
Klaas Klaas is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 11 april 2005
Berichten: 50
Tja, je kunt nog zulke goede ogen hebben (HiRes), maar als je ramen smerig zijn, zie je nog niet veel fraais...

Die Tungsten W heb ik om die reden ook teruggebracht, was toch niet 'de C, maar dan iets trager, met GSM ipv Wlan...'.

Maar goed: Gefeliciteerd met de keus voor de Treo 180, voor dat geld zou je niet eens een SDIO gsm kaart kunnen kopen al had die bestaan...
Met citaat reageren
  #11  
Oud 14 april 2005, 20:56
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Als Compact Flash kaartje bestaat het wel. Misschien komt het ooit nog eens in SD en anders is er nog deze case met ingebouwde GSM en IR verbinding voor email en internet via GPRS.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023