Palmclub: Forums - alles over de Palm Pre met webOS, de Palm Treo smartphone of PalmOS pda

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

Internet connection sharing (ICS) op de TuE

Een discussie over Internet connection sharing (ICS) op de TuE in het Internet en communicatie forum, onderdeel van PalmOS - Algemeen; Citaat: Op 07-01-2004, om 19:28 heeft domo dit gezegd in bericht #2 Fraai werk, heck! Ja Heck, ...

Ga terug   Palmclub: Forums - alles over de Palm Pre met webOS, de Palm Treo smartphone of PalmOS pda > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1 (permalink)  
Oud 07 January 2004, 22:47
Gazpacho's schermafbeelding
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone

Citaat:
Op 07-01-2004, om 19:28 heeft domo dit gezegd in bericht #2
Fraai werk, heck!

Ja Heck, fraai bezig!

Maar wat ik me afvroeg m.b.t. de IP-toewijzing: wat nu als je het adres van je router niet kan wijzigen, bijvoorbeeld omdat het een bedrijfsnetwerk is. Je systeembeheerder zal echt niet omwille van de IP-bekrompenheid van zo'n dongle z'n systemen aanpassen. Dus is er voor deze groep een oplossing of is een dergelijk subnetwerkje echt beperkt tot 192.168.0.1 als IP-adres?
Domo, hopelijk weet jij dit wel: ik heb vandaag mijn BT Dongle binnen gekregen. Syncen gaat prima, maar mijn Windows 2k wil *geen* internet connection sharing aanzetten. Als ik het vakje aankruis, volgens de tippagina, en ik druk op OK, dan krijg je eerst de melding dat ie 192.168.0.1 wil gaan nemen als IP adres, druk je daarna weer op OK, dan krijg je een foutmelding dat Windows denkt dat ik niet online ben met mijn TU/e LAN verbinding.

Ik woon dus in een studentenhuis, en iedereen heeft op zijn kamer een aparte aansluiting met vast IP adres. Ik denk dat de TU nogal bang is dat we 1 verbinding met z'n allen gaan sharen, dus zou het kunnen dat ze mijn verbinding zelfs voor mijn Palm hebben dichtgetimmerd?

Laatst gewijzigd door metck; 09 January 2004 om 00:05.
Met citaat reageren
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
Advertentie
  #2 (permalink)  
Oud 08 January 2004, 23:51
domo's schermafbeelding
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3

Volgens mij was het niet de bedoeling van metck om hier uitgebreid te gaan discussiëren, maar dat laat ik over aan de moderatoren

Karel, ik zal morgen eens testen of WinXP pro wel aan ICS doet op de tu zelf. Ik woon namelijk nog gewoon thuis in Breda. Overigens kan ik het verder niet testen aangezien ik geen Bluetooth apparatuur heb of wat dan ook.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 09 January 2004, 00:05
metck's schermafbeelding
Moderator
Model: Palm Treo 680

Citaat:
Volgens mij was het niet de bedoeling van metck om hier uitgebreid te gaan discussiëren, maar dat laat ik over aan de moderatoren
Vandaar deze nieuwe thread.
  #4 (permalink)  
Oud 09 January 2004, 00:06
Moderatorsoep

Als ie het doet, mag je mijn BT dongle wel lenen voor verder prutsen, en mocht het bij mij echt niet lukken, dan mag je hem zelfs overkopen voor laten we zeggen 25 EUR ofzo ('t is maar een eenvoudig dongletje).
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 09 January 2004, 11:23
domo's schermafbeelding
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3

Nou, Karel, met mijn laptop met Windows XP pro werkte ICS zonder problemen of meldingen met mijn normale LAN-verbinding. Thuis kan dat misschien iets anders liggen, aangezien de router daar op het adres 192.168.0.1 zit en dat schijnt niet te mogen voor ICS. Ik zal eens kijken thuis hoe dat zit qua instellingen op de laptop van m'n pa, aangezien die Bluetooth ingebouwd heeft.

En lenen, tja, ik heb verder geen Bluetooth module voor mijn Tungsten dus ik denk dat ik daar niet veel mee opschiet qua testen. Maar het lijkt dus niet zozeer aan de strikte eisen van de TU te liggen
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 09 January 2004, 19:42
Moderatorsoep

Hmm, op de TU heb je natuurlijk een andere omgeving bedenk ik me nu, ook geen vast IP adres e.d.... ik zal mijn lapdoos ook eens daarheen slepen en het eens proberen.

Ondertussen probeer ik thuis andere oplossingen te verzinnen.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 09 January 2004, 19:48
GlowMouse's schermafbeelding
Forumbikkel
Voornaam: Bram
Model: Palm Treo 650

Werkt ICS gewoon als NAT waarbij de server als default gateway ingesteld wordt?
  #8 (permalink)  
Oud 09 January 2004, 19:52
Moderatorsoep

Citaat:
Op 09-01-2004, om 19:48 heeft GlowMouse dit gezegd in bericht #7
Werkt ICS gewoon als NAT waarbij de server als default gateway ingesteld wordt?
En nu in het Nederlands, alsjeblieft?
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 10 January 2004, 00:54
Moderatorsoep

Opgelost.

Het lag aan de nogal uitgebreide software die ik bij mijn BT dongle had geïnstalleerd. Deze heeft namelijk een extra LAN connectie erbij gemaakt, genaamd "Bluetooth Network'. Deze droeg als standaard IP adres 192.168.0.1, en dit was waarschijnlijk de reden waarom de ICS niet lukte op mijn primaire LAN verbinding.

Anyway. Oplossing is op de Palm:

Primary DNS 192.168.0.1
IP Address 192.168.0.2

in te vullen, de rest hetzelfde te laten, en toen deed de verbinding het wel gewoon.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten