alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda
Een discussie over Internet connection sharing (ICS) op de TuE in het Internet en communicatie forum, onderdeel van PalmOS - Algemeen; Citaat: Op 07-01-2004, om 19:28 heeft domo dit gezegd in bericht #2 Fraai werk, heck! Ja Heck, ...
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
||||
|
Citaat:
Op 07-01-2004, om 19:28 heeft domo dit gezegd in bericht #2
Fraai werk, heck! Ja Heck, fraai bezig! Maar wat ik me afvroeg m.b.t. de IP-toewijzing: wat nu als je het adres van je router niet kan wijzigen, bijvoorbeeld omdat het een bedrijfsnetwerk is. Je systeembeheerder zal echt niet omwille van de IP-bekrompenheid van zo'n dongle z'n systemen aanpassen. Dus is er voor deze groep een oplossing of is een dergelijk subnetwerkje echt beperkt tot 192.168.0.1 als IP-adres? ![]() Ik woon dus in een studentenhuis, en iedereen heeft op zijn kamer een aparte aansluiting met vast IP adres. Ik denk dat de TU nogal bang is dat we 1 verbinding met z'n allen gaan sharen, dus zou het kunnen dat ze mijn verbinding zelfs voor mijn Palm hebben dichtgetimmerd? Laatst gewijzigd door metck; 09 January 2004 om 00:05. |
| Gesponsorde links (verdwijnt na registratie) | |
|
|
|
|
|
||||
|
Citaat:
Volgens mij was het niet de bedoeling van metck om hier uitgebreid te gaan discussiëren, maar dat laat ik over aan de moderatoren
|
Als ie het doet, mag je mijn BT dongle wel lenen voor verder prutsen, en mocht het bij mij echt niet lukken, dan mag je hem zelfs overkopen voor laten we zeggen 25 EUR ofzo ('t is maar een eenvoudig dongletje).
![]() |
|
||||
|
Nou, Karel, met mijn laptop met Windows XP pro werkte ICS zonder problemen of meldingen met mijn normale LAN-verbinding. Thuis kan dat misschien iets anders liggen, aangezien de router daar op het adres 192.168.0.1 zit en dat schijnt niet te mogen voor ICS. Ik zal eens kijken thuis hoe dat zit qua instellingen op de laptop van m'n pa, aangezien die Bluetooth ingebouwd heeft.
En lenen, tja, ik heb verder geen Bluetooth module voor mijn Tungsten dus ik denk dat ik daar niet veel mee opschiet qua testen. Maar het lijkt dus niet zozeer aan de strikte eisen van de TU te liggen ![]() |
|
||||
|
Hmm, op de TU heb je natuurlijk een andere omgeving bedenk ik me nu, ook geen vast IP adres e.d.... ik zal mijn lapdoos ook eens daarheen slepen en het eens proberen.
Ondertussen probeer ik thuis andere oplossingen te verzinnen. |
|
||||
|
Citaat:
Op 09-01-2004, om 19:48 heeft GlowMouse dit gezegd in bericht #7
Werkt ICS gewoon als NAT waarbij de server als default gateway ingesteld wordt? ![]() |
|
||||
|
Opgelost.
Het lag aan de nogal uitgebreide software die ik bij mijn BT dongle had geïnstalleerd. Deze heeft namelijk een extra LAN connectie erbij gemaakt, genaamd "Bluetooth Network'. Deze droeg als standaard IP adres 192.168.0.1, en dit was waarschijnlijk de reden waarom de ICS niet lukte op mijn primaire LAN verbinding. Anyway. Oplossing is op de Palm: Primary DNS 192.168.0.1 IP Address 192.168.0.2 in te vullen, de rest hetzelfde te laten, en toen deed de verbinding het wel gewoon. ![]() |