Palmclub: Forums - alles over de Palm Pre met webOS, de Palm Treo smartphone of PalmOS pda

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

Tungsten E, Sony Ericsson T610, Orange, Infrarood

Een discussie over Tungsten E, Sony Ericsson T610, Orange, Infrarood in het Internet en communicatie forum, onderdeel van PalmOS - Algemeen; Hallo knappe koppen, Ik heb nu al enkele maanden een Palm Tungsten E en een Sony Ericsson T610 met een ...

Ga terug   Palmclub: Forums - alles over de Palm Pre met webOS, de Palm Treo smartphone of PalmOS pda > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1 (permalink)  
Oud 08 January 2004, 13:40
Lilian
Guest

Question Tungsten E, Sony Ericsson T610, Orange, Infrarood

Hallo knappe koppen,

Ik heb nu al enkele maanden een Palm Tungsten E en een Sony Ericsson T610 met een Orange abonnement.

Waar ik ook zoek op het internet, ik vind geen antwoord (ook niet bij jullie tips) dus nu richt ik me tot jullie, misschien dat ik hier hulp vind.

Ik heb de telefoondriver in mijn Palm staan en kan kiezen voor IR naar Sony Ericsson T610. De Infrarood is geactiveerd op de telefoon. Toch begint de telefoon niet met bellen en na een korte periode (10sec) verschijnt de volgende boodschap:
Error: modem not found (0x1106)

Wie???

Groetjes Lilian
Met citaat reageren
(verdwijnt na registratie)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links

#2 (permalink)  
Oud 08 January 2004, 13:52
metck's schermafbeelding
Moderator
Model: Palm Treo 680

Hoi Lilian,

welkom op dit forum en veel plezier gewenst.

Veel mensen hebben een probleem met het internetten op hun pda via een gsm. En pas geleden is er in een andere thread ook al veel gesproken over hetzelfde probleem als wat jij hebt: http://www.palmclub.nl/forums/showth...highlight=t610
Weliswaar gaat het in deze thread om een bleutooth verbinding, maar dat maakt in principe weinig uit. Dus ik zou zeggen neem daar eens een kijkje. Succes en als je er met de thread die ik noem ook niet uitkomt dan moet je je maar weer melden .

ps. Hint: in je profiel kun je aangeven welk model pda je hebt .
  #3 (permalink)  
Oud 08 January 2004, 14:03
Lilian
Guest

Unhappy

Hoi Maurice,

Die thread had ik gevonden ja, maar helaas. Of ik nu IR naar phone of IR naar modem invul, nada .....
Ook het *99 voor het nummer geeft geen verbetering ... de telefoon begint niet met het nummer kiezen.

Lilian
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 08 January 2004, 15:21
metck's schermafbeelding
Moderator

Ok, zou je dan je instellingen, zoals Wonco dat gedaan heeft in de 1e post van de thread die ik net noemde, hier kunnen doorgeven? Dat werkt wat makkelijker.
En, wat is de precieze foutmelding die je krijgt op je pda? (als je die krijgt...)
  #5 (permalink)  
Oud 08 January 2004, 18:24
Sander's schermafbeelding
Vriend v/d Palmclub

Daarnaast is het mij nog niet echt duidelijk of je hier een GSM-verbinding wilt opzetten op, of een GPRS-verbinding (Share igv Orange). De genoemde thread gaat nml. over een Share verbinding.
  #6 (permalink)  
Oud 08 January 2004, 23:32
domo's schermafbeelding
Moderator
Voornaam: Doménique
Model: Palm Centro

Ik ondervind eenzelfde probleem met mijn Tungsten, terwijl ik exact dezelfde instellingen gebruik als bij m'n Vx waarmee het zonder een centje pijn werkt en ook altijd heeft gewerkt. Dus als iemand een Siemens S40 via infrarood werkend heeft onder OS5 hoor ik het graag.

Het probleem zit dus duidelijk in de Tungsten, net als in jouw geval lijkt me. Als de Tungsten niet eens een verbinding richting modem kan opzetten maakt de rest weinig uit, dat is immers pas de volgende stap.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 08 January 2004, 23:35
metck's schermafbeelding
Moderator

Ik denk niet dat het probleem in de hardware van de Tungsten zit, maar dat het gaat om een probleem in de phonedriver. Of bedoel jij dat ook?
  #8 (permalink)  
Oud 08 January 2004, 23:49
domo's schermafbeelding
Moderator

Het is geen hardwareprobleem nee, want de infrarood poort werkt in principe gewoon. Overzenden van adressen gaat immers wel. Dus misschien is het de phonedriver, maar ik heb de standaarddriver ook al geprobeerd zonder succes. Dus ik ben net zover als Lilian vrees ik
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 09 January 2004, 07:18
Lilian
Guest

Ok, ik wil een GSM verbinding opzetten met Orange, dus geen Share.

Instellingen op mijn Palm
Connection:
IR to Sony-E T610
Connect to: Phone (Modem heb ik ook al geprobeerd, zonder resultaat)
Via: Infrared
Model: Sony-E T610
Speed: 57.600 bps
Initstring: E0X1+CMEE=1;+cscs="GSM";+CMGF=0;V1

Phone:
IR to Sony-E T610

Network
HCC
Username: zoals bij HCC
Password: zoals bij HCC
Connection: IR to Sony-E T610
Phone: 0676042223
Connection type: PPP
Idle timeout: 2 minutes
Query DNS: yes
IP Address: Automatic yes
Script:

Er komt geen verbinding tot stand, op de Palm komt de melding: Error: modem not found (0x1106)

Groetjes en puzzel ze ....
Lilian
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 09 January 2004, 10:50
jean-paul's schermafbeelding
Admin | Voorzitter
Voornaam: Jean-Paul
Model: Palm Treo 750

Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Maak in Prefs > Connections eens een nieuwe connectie aan met als naam: IR to modem, Connect to: Modem, Via: Infrared

En gebruik die connectie dan voor je verbinding. Hopelijk werkt het dan wel ..

- jp
Met citaat reageren
  #11 (permalink)  
Oud 09 January 2004, 10:56
domo's schermafbeelding
Moderator

Zo te zien is die INIT-string hetzelfde, wellicht standaard bij alle drivers. Misschien dat hiermee te spelen valt? Of hebben anderen hun T610 gewoon werkend met deze instellingen? Bij mij maakte het geen verschil, dus misschien zoek ik het verkeerd.
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 09 January 2004, 11:17
Lilian
Guest

Hoi,

Ik heb het nog eens geprobeerd met verschillende verbindingen en nu gaat ie wel bellen met de IR to SOny E T610 maar hangt ie meteen op.... ik ben dus al verder!!!

Voor jullie zit het erop nu ..... mijn Palm werkt dus. Bedankt !

Lilian
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 09 January 2004, 11:43
Lilian
Guest

Wil nog even laten weten waarom ie ophing .... het hoesje om de telefoon heeft een te klein gaatje voor de IR ...

Bye!!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten