alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda
Een discussie over WLAN en Tungsten? Is dat mogelijk? Of dan toch een andere PDA... in het Internet en communicatie forum, onderdeel van PalmOS - Algemeen; Beste mensen, Ik ben me aan het orineteren voor een palm. Ik heb een oogje laten vallen op een Tungsten ...
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|||
|
Beste mensen,
Ik ben me aan het orineteren voor een palm. Ik heb een oogje laten vallen op een Tungsten T3 maar ik vroeg me nog wat af. Ik heb gezien in dit forum dat er WLAN SD kaartjes zijn met 128 MB geheugen. Gelijk op de site gekeken van scandisk, maar daar zeggen ze dat het alleen geldt voor de pocketpc varianten. Wat mijn wensen zijn tbv. een pda zijn de volgende:
Als jullie nog vragen hebben aan me, of tips, hoor ik het graag!!!! Alvast bedankt. Grtjs, Henk. |
| (verdwijnt na registratie) | |
|
|
|
|
|
||||
|
Hallo Henk en welkom op dit forum.
Kijk ook eens naar de Tungsten|C , dan heb je WiFi ingebouwd, 400 MHz processor, 64 MB geheugen en een zware accu. Geen Bluetooth en een 320*320 scherm (niet zo groot als een T3, maar verder haarscherp). En ook de Sony UX50 biedt veel van de door jouw gewenste opties: WiFi en Bluetooth, groot scherm, een afwijkende geheugenopbouw (met een soort ingebouwde memorystick) die samen 104 MB groot is en een powersafe functie (maar de accu valt tegen). Groeten, Roel.
Would you mind repeating that? The spray is quite refreshing! Laatst gewijzigd door RoelvdV; 08 January 2004 om 13:43. |
|
|||
|
PDA speurtocht....
Citaat:
Op 08-01-2004, om 13:36 heeft RoelvdV dit gezegd in bericht #2
Hallo Henk en welkom op dit forum. Kijk ook eens naar de Tungsten|C , dan heb je WiFi ingebouwd, 400 MHz processor, 64 MB geheugen en een zware accu. Geen Bluetooth en een 320*320 scherm (niet zo groot als een T3, maar verder haarscherp). En ook de Sony UX50 biedt veel van de door jouw gewenste opties. Groeten, Roel. Bedankt voor je antwoord. Maar hiermee mis ik wel wat scherm grootte... en... bluetooth. Wel heeft deze een zwaardere accu. Dat is wel erg lekker.... Verder heb ik gekeken naar de Sony... Mooi apparaatje alleen niet zo mooi voor mijn portomonee.... 750 euro... pffff.. Is er geen mogelijkheid met een SD kaartje geheugen + WLAN voor de T3? Want Wlan heb ik toch niet tegelijkertijd nodig met de navigatiesoftware. Opzich heeft de T3 alles wat ik wens te gebruiken, maar alleen de WLAN optie mis ik eigenlijk nog. Grtjs, Henk. |
|
||||
|
Henk, nog een aanvullende opmerking. Zoals je uit het antwoord van Roel al merkt zijn er eigenlijk geen pda's die op dit moment volledig voldoen aan jouw wensen. Zojuist is een nieuwe versie van het besturingssysteem van Palm OS (dus Sony en Palm) uitgekomen; OS6. En op dit moment worden nieuwe pda's ontworpen met het nieuwe OS6 die wellicht wel voldoen aan jouw eisen.
Overigens, ik denk dat het moeilijk zal worden om op korte termijn voor minder dan €750 de (droom)pda die jij schetst te verkrijgen.
What the FAQ? Laatst gewijzigd door metck; 08 January 2004 om 14:08. |
|
|||
|
Citaat:
Op 08-01-2004, om 14:00 heeft metck dit gezegd in bericht #4
Henk, nog een aanvullende opmerking. Zoals je uit het antwoord van Roel al merkt zijn er eigenlijk geen pda's die op dit moment volledig voldoen aan jouw wensen. Zojuist is een nieuwe versie van het besturingssysteem van Palm OS (dus Sony en Palm) uitgekomen; OS6. En op dit moment worden nieuwe pda's ontworpen met het nieuwe OS6 die wellicht wel voldoen aan jouw eisen. Overigens, ik denk dat het moeilijk zal worden om op korte termijn voor minder dan €750 de (droom)pda die jij schetst te verkrijgen. Bedankt voor je antwoord. Ik dacht al zoiets te lezen en te begrijpen. Jammer eigenlijk. momenteel hebben de pocketpc's dat wel. Ik heb alleen een soort hekel aan MS. Werk er wel mee, want mijn klanten werken ermee. Tja... 750 euro voor een pda zonder navigatie vindt ik erg veel geldt. Ik zie trouwens dat jij de T3 gebruikt, hoe bevalt hij je? Werkduur van de accu, is deze goed? Wat voor functies werk je allemaal mee? De T3 zou in principe upgradeable moeten zijn voor OS6 straks. Daarmee zal waarschijnlijk ook de SD-Wlan kaart kunnen worden gebruikt. Maar goed, ik denk dat we dat moeten afwachten. Het leek me zo leuk. Nog een device in mijn WLAN. Heerlijk. kan ik in bed ff kijken naar wat er b.v. op Tv komt. Lekker Lui zijn (als ik daar de tijd voor heb )Maar toch kom ik even terug op een IPaq. Niet schrikken en stijgeren.... maar er zijn zoveel applicaties voor de palm, hoe zit dat met de PocketPC? Een vriend van me heeft er 1 net een week. Grtjs, Henk. |
|
|||
|
www.sychip.com/wlan-module.html
Ik vond zojuist deze link.... Hmm, straks ff zoeken of dit ook in nederland te krijgen is.... Lijkt me alle problemen op te lossen.... Grtjs, Henk. |
|
||||
|
Citaat:
Op 08-01-2004, om 15:02 heeft Hessie dit gezegd in bericht #5
Ik zie trouwens dat jij de T3 gebruikt, hoe bevalt hij je? Werkduur van de accu, is deze goed? Wat voor functies werk je allemaal mee? ) ben je na ongeveer 2 a 3 uur klaar. Als je geen batterij-intensieve programma's gebruikt zoals de PIM-functies en zo dan kun je makkelijk een hele dag met de batterij, maar het leuke van de T3 is natuurlijk de bluetooth-mogelijkheid dus die wil je ook kunnen gebruiken zonder dat je weer een melding krijgt dat bluetooth wordt gestopt omdat de batterij het niet meer trekt.En de functies die ik gebruik: PIM, literatuurreferenties bijhouden en documenten bewerken (mbv toetsenbord), wachtwoorden-database, woordenboeken, sms, GPS, af en toe een spelletje en muziek luisteren, mail checken via bluetooth en gsm of pc. Niet zo veel dus .Citaat:
De T3 zou in principe upgradeable moeten zijn voor OS6 straks. Daarmee zal waarschijnlijk ook de SD-Wlan kaart kunnen worden gebruikt. Maar goed, ik denk dat we dat moeten afwachten.
En ik weet niet of je het bij rechte eind hebt als je zegt dat de SD-Wlan wel beschikbaar komt voor OS6. Het zou natuurlijk kunnen dat de fabrikanten "stiekem" zullen stoppen met de ontwikkeling voor OS5 en nu al gaan beginnen met de ontwikkeling voor OS6. Afwachten dus... Citaat:
Maar toch kom ik even terug op een IPaq. Niet schrikken en stijgeren.... maar er zijn zoveel applicaties voor de palm, hoe zit dat met de PocketPC?
.Citaat:
www.sychip.com/wlan-module.html
zegt helaas, kijk maar hier en hier ![]()
What the FAQ? Laatst gewijzigd door metck; 08 January 2004 om 15:48. |
|
|||
|
Citaat:
De werkduur van de accu is ronduit, eerlijk is eerlijk, uiterst bedroevend.
Maar goed, je kan waarschijnlijk ook als je in bed ligt te spelen met de palm, een adapter erin stoppen om zo door te kunnen gaan. Of heb ik dit mis? Ik zie wel een heleboel dezelfde functies die ik ook wil gaan gebruiken. Meeste is natuurlijk al aanwezig, enkele zijn wel ergens op te halen. Citaat:
Alle pda's met flash-ROM die het laatste jaar, anderhalf jaar zijn uitgekomen (waaronder dus ook de T3) zijn in principe upgradable naar OS6. De vraag is echter of PalmOne PalmOS6 beschikbaar stelt voor die modellen. Zelf denk ik van niet: met de verkoop van nieuwe OS6-pda's verdien je geld, niet met het beschikbaar stellen (zelfs niet voor geld, want die worden dan toch gekraakt en alsnog via peer-to-peer of zo verspreidt) van een OS-upgrade.
Citaat:
En ik weet niet of je het bij rechte eind hebt als je zegt dat de SD-Wlan wel beschikbaar komt voor OS6. Het zou natuurlijk kunnen dat de fabrikanten "stiekem" zullen stoppen met de ontwikkeling voor OS5 en nu al gaan beginnen met de ontwikkeling voor OS6. Afwachten dus...
zegt helaas, kijk maar hier en hier
Eigenlijk vondt ik die WLAN optie wel handig. Handiger dan bluetooth. Nu moet ik weer meerdere accesspoints neerhangen in het hele huis.... ik denk niet dat mijn partner daar zo blij mee wordt. De reden dat ik nog meer aan een Palm denk, is dat je er zoveel leuke tooltjes op hebt en waar je ook zelf op kan ontwikkelen. Dat heb ik ook gedaan op mijn oude palm III (RIP) . Maar goed.Grtjs, Henk. |