Palmclub: Forums - alles over de Palm Pre met webOS, de Palm Treo smartphone of PalmOS pda

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

Palm als infraroodpoort gebruiken voor pc?

Een discussie over Palm als infraroodpoort gebruiken voor pc? in het Internet en communicatie forum, onderdeel van PalmOS - Algemeen; Ik heb een T3 en een Panasonic GD87 gsm met camera. Wat denk je: qua infrarood zijn ze niet compatibel! ...

Ga terug   Palmclub: Forums - alles over de Palm Pre met webOS, de Palm Treo smartphone of PalmOS pda > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1 (permalink)  
Oud 03 January 2004, 12:55
MarvX
Guest

Palm als infraroodpoort gebruiken voor pc?

Ik heb een T3 en een Panasonic GD87 gsm met camera. Wat denk je: qua infrarood zijn ze niet compatibel! En dus wil ik mijn gsm-fotootjes doorsturen naar de oude Visor die ik nog heb. Die herkent het infraroodsignaal wel, maar kan niet met JPGs overweg. De foto's moeten van de gsm af, want het geheugen van het ding zit vol. Dus vroeg ik me af: kan ik van de Visor geen infraroodpoort voor mijn pc maken (Win XP), zodat ik de Visor zelf eigenlijk by-pass, en de foto's meteen in Windows terechtkomen. Zou toch moeten lukken, niet? Maar het blijkt nog een grotere uitdaging te zijn dan via Bluetooth en dongle surfen met mijn T3, wat uiteindelijk gelukkig ook gelukt is. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Michel

PS: Als iemand weet hoe de T3 en de GD87 wel compatibel gemaakt kunnen worden, please let me know!
Met citaat reageren
(verdwijnt na registratie)
Advertentie
Gesponsorde links

#2 (permalink)  
Oud 03 January 2004, 13:40
metck's schermafbeelding
Moderator
Model: Palm Treo 680

Dit zou inderdaad een handige toepassing kunnen zijn van een oude pda. Ik ben het zelf nog nooit tegengekomen. Je zou natuurlijk ook kunnen overwegen om een Irda-adapter aan te sluiten op je pc, die zijn op zich niet meer zo duur.
  #3 (permalink)  
Oud 08 January 2004, 09:34
aerle
Guest

IR poort

Kijk eens op deze site. Veel uitelg te vinden over IR inclusef software en hoe zelf een transmitter te bouwen. Heb hem destijds zelf gebruikt om mijn DVD speler regio vrij te maken.
http://www.ziplabel.com/cir/software.html

zie ook
http://home.hccnet.nl/m.majoor/proje...te_control.htm
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten