Palmclub: Forums - alles over de Palm Pre met webOS, de Palm Treo smartphone of PalmOS pda

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

foto's van gsm via infrarood op palm en zo naar pc

Een discussie over foto's van gsm via infrarood op palm en zo naar pc in het Internet en communicatie forum, onderdeel van PalmOS - Algemeen; Hoi, ik heb sinds kort een Sony-Ericsson T68i met bijbehorende Communicam waarmee ik fotootjes kan nemen... Nu zou ik ...

Ga terug   Palmclub: Forums - alles over de Palm Pre met webOS, de Palm Treo smartphone of PalmOS pda > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1 (permalink)  
Oud 03 July 2003, 13:56
flurk
Guest

Question foto's van gsm via infrarood op palm en zo naar pc

Hoi,

ik heb sinds kort een Sony-Ericsson T68i met bijbehorende Communicam waarmee ik fotootjes kan nemen... Nu zou ik natuurlijk graag deze foto's op mijn pc krijgen om ze bv. af te drukken... Ik heb geen kabel en dergelijke om dit te verwezenlijken, maar wel een Palm IIIxe (met Palmos v4.1), en volgens mij zou het dus mogelijk moeten zijn om de foto's naar de palm te sturen via infrarood en dan deze foto's via de craddle naar mijn pc.

Maar dit lukt dus niet zo goed. Het versturen van de foto's via infrarood naar de palm gaat enkel als ik een speciaal programmaatje geïnstalleerd heb... de enige werkende tot hiertoe zijn "Resco" en "MyPhotos".
Maar hoe krijg ik daarna deze foto's op mijn pc? Als ik een gewone hotsync doe, worden deze niet in een map op mijn pc gezet (het zijn logischerwijs allemaal pdb of prc files, niet jpg).
Maar als ik nu PalmDesktop open, zie ik daar het onderteeltje "Palm Photos". Is het niet de bedoeling dat je daarmee foto's van je palm naar je pc kan brengen? Of is dit misschien niet mogelijk voor een Palm IIIXe?

Weet er dus iemand hoe ik foto's via infrarood op mijn palm krijg en via de palm op mijn pc? (Bestaat er dus eigenlijk een programma waarmee je bestanden - die geïmporteerd zijn via infrarood - kan uploaden naar je pc?)

Thx!

Pieter
Met citaat reageren
(verdwijnt na registratie)
Advertentie
Gesponsorde links

#2 (permalink)  
Oud 03 July 2003, 14:48
koekiemonster's schermafbeelding
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600

Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Het onderdeeltje Palm Photos is van het fotoprogramma dat bij de Zire71 wordt meegeleverd, voor zover ik weet.
Ik denk dat je hiermee vrij weinig kan doen icm een Palm IIIxe.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 03 July 2003, 14:51
flurk
Guest

mja... het programmaatje geeft idd in het begin een foutmelding, maar als je doorklikt kun je perfect foto's van je gsm met infrarood naar de palm doorsturen (en omgekeerd)

Het enige dat ik wil weten is hoe je deze foto's (die ik dus op de palm gezet heb via infrarood) op mijn pc kan zetten zodat ik ze daar kan bekijken op volle grootte enz. (dus hoe ik op mijn pc de jpeg-files kan terugvinden... mbv uploaden ofzo)
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 03 July 2003, 23:14
rademaar
Guest

hoi ik heb zelf een sony ericsson T300.

gewoon een ir adapter voor je pc kopen volgens mij zijn er ook kabeltjes voor de sony toestellen.

of een notebook zoals ik heb zit al IR op
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 03 July 2003, 23:40
flurk
Guest

ja... ik ben van plan om morgen een USB stick met bluetooth te kopen... gaat allemaal veel sneller en is ook handiger

Maar het moet toch mogelijk zijn om bestanden van je pda naar windows over te transporteren... het gaat toch ook in de omgekeerde richting, dus?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten