Palmclub: Forums - alles over de Palm Pre met webOS, de Palm Treo smartphone of PalmOS pda

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

aanmelden gprs

Een discussie over aanmelden gprs in het Internet en communicatie forum, onderdeel van PalmOS - Algemeen; Ik wil met mijn tungsten gaan mobiel internetten,ik ben nu al diverse uren bezig maar krijg het niet voor ...

Ga terug   Palmclub: Forums - alles over de Palm Pre met webOS, de Palm Treo smartphone of PalmOS pda > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1 (permalink)  
Oud 16 June 2003, 21:25
Senior lid
Voornaam: John
Model: Palm Treo 750v

Stuur een bericht via ICQ naar jvracing
aanmelden gprs

Ik wil met mijn tungsten gaan mobiel internetten,ik ben nu al diverse uren bezig maar krijg het niet voor elkaar.Ik heb het gehele forum doorzocht,alles gelezen maar krijg het niet voor elkaar.
Ik heb een 6310i met een o2 abonnement,bij dit abonnement zit standaard gprs.Mijn tungsten communiceerd met de 6310i maar ik krijg nu de melding:"meld u aan bij gprs".Ik heb op de site van o2 de instellingen aar mijn 6310i laten zenden,ik heb de phone update gedaan maar waar moet ik het nu zoeken?in mijn telefooninstellingen of in de tungsten?
Advertentie
Gesponsorde links

#2 (permalink)  
Oud 16 June 2003, 23:52
fjodor's schermafbeelding
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC

Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Ik kreeg ooit een vergelijkbare melding (Meldt u aan bij GPRS). Bleek dat O2 GPRS niet standaard "aan" zet als je een gewoon GSM abonnement verlengt/omzet in een nieuw abonnement waar GPRS bij in zit. Ik moest eea. eerst aan de klantenservice uitleggen, waarna die GPRS voor mijn abonnement inschakelden... een telefoontje naar de klantenservice kan dus geen kwaad.

Verder moet je op de Palm en op de 6310i natuurlijk ook alles wel goed instellen. Eea. wordt duidelijk uitgelegd op http://palm.com/nl/mobile (onder het kopje 'how to setup your mobile phone').
Je kan de daar geschetste procedure dmv. PhoneLink doorlopen.
Bij carrier (een na laatste scherm) moet je dan 'Not Shown' kiezen, waarna je de volgende gegevens kan invoeren:
Phone #: *99#
Username: gprs
Password: password

Controleer vervolgens de instellingen via Prefs, Communication, Network. Hier moet een service zijn die je gebruikt voor internetten, bij mij heet ie "GPRS O2 via 6310i". Hier moeten de zojuist genoemde gegevens zijn ingevuld, en moet bij "Connection" een bluetooth MODEM verbinding met de 6310i geselecteerd zijn. Bij mij heet die "BT modem 6310i". Onder knop "Details" kan je alles op de standaard waarden laten.

De zojuist genoemde "Connection" kan je instellen via Prefs, Communication, Connection. Bij mij heet ie dus "BT modem 6310i" en heeft de volgende instellingen:
Connect to: Modem
Via: Bluetooth
Device: Nokia 6310i ... (de naam van je telefoon)
Dailing: TouchTone
Volume: Low
Bij "Details": Speed=115.200bps, Flow Ctl=Automatic, geen Init String

Ik hoop dat dit je een beetje op weg helpt...
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 17 June 2003, 20:01
Senior lid

Contact gehad met o2,voor de zekerheid hebben ze gprs opnieuw geactiveerd en ben alweer een uurtje of tig bezig.Ik zal het wel allemaal niet snappen maar wat ik ook doe telkens weer de melding "meld u aan bij gprs".

Bovenstaande instellingen ingevoerd,maar helaas weer dezelfde melding.Waar moet ik het nu zoeken,ikzelf denk in de telfoon instellingen.....maar waar????
Met heeft het het ook over "Access Point name" ik ben het nog niet in de telfoon of tungsten tegengekomen!

Wat nu???????/
  #4 (permalink)  
Oud 04 July 2003, 21:57
Senior lid

Ik ben langzamerhand een klein beetje gek geworden.Ik heb alles wat ik kon vinden doorgelezen maar ik krijg het niet voor elkaar.Zowel via bleutooth via de pc internetten of via de telefoon.
Ik stop ermee en ga na de vakentie verder
  #5 (permalink)  
Oud 05 July 2003, 01:50
zugzug's schermafbeelding
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650

Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Ik heb HEEL goed nieuws voor je: precies de gevraagde combinatie heb ik werkend Bij deze dus maar even de settings:
Prefs T|T
Connection
Connect to: Modem
Via: BT
Device: 6310i
Dialing: TouchTone
Volume: Low
Details
Speed: 115.200
Flow Crl: Automatic
Init String: AT&FX4

Network
User Name:gprs
Password: password
Phone: *99***1#
Details
Connection type: PPP
Idle timout: Never
Query DNS: vink
IP Adress: vink, automatisch
script
Send:at+cgdcont=1,"IP","internet"
end:

6310i:
vreemd genoeg heb ik de 4e set (o2 Multimedia, de instellingen die ik per SMS heb ontvangen) actief staan, maar volgens het onderdeel network op de T|T spreekt hij set 1 aan. De settings dus maar van set1 (alhoewel ik niet denk dat deze nodig zijn):
Session mode: Permanent
Connection Security: Off
Data Bearer: GPRS
GPRS Connection:When needed
GPRS Access point: multimedia.o2.nl ( )
IP address: 193.113.200.195
Authentication type: Normal
Login type: Manual
User name: o2nl

Preferences
Active access point: Internet

Mocht het zo zijn dat het nu NOG niet werkt, let dan goed op het hoofdlettergebruik op de T|T. Ik heb dezelfde foutmelding als jou ook gehad, en na 8x invoeren heb ik volgens mij de juiste combinatie van hoofd- en kleine letters te pakken. Ook kan het zijn dat je TOCH de instellingen van set4 nodig hebt, maar dan hoor ik het hier wel.

Hopelijk werkt het gewoon allemaal, maar pas op je hoofd als je een gat in de lucht springt! (ervaring )

Mocht je het werkend krijgen, kan je mij dan helpen met de keuze of ik een t610 moet halen met Orange abbo (dus beltegoed meenemen), terwijl ik nu halverwege mijn o2 abbo zit?

Slaapze!
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 05 July 2003, 13:01
Senior lid

Pfff toch maar weer aan het proberen:maar waar moet ik onderstaande invoeren?

Preferences
Active access point: Internet

ik kan het nergens vinden.
  #7 (permalink)  
Oud 05 July 2003, 13:12
Senior lid

Thumbs up

yes,yes,yes,yes,yes,yes,yes,yes,yes,yes

Het werkt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Thanks zugzug,ik denk dat ik weet waar het probleem zat,n.l. in het gprs toegangspunt in de telefoon.Hier stond niets,maar daar moet"internet"komen te staan.

Zo zie je maar 35 keer (of zo) is scheepsrecht.
  #8 (permalink)  
Oud 05 July 2003, 19:46
zugzug's schermafbeelding
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650

Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Mooi, voelt goed nu he?

Graag gedaan hoor, daar is dit forum natuurlijk voor.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten