alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda
Een discussie over aanmelden gprs in het Internet en communicatie forum, onderdeel van PalmOS - Algemeen; Ik wil met mijn tungsten gaan mobiel internetten,ik ben nu al diverse uren bezig maar krijg het niet voor ...
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|||
|
aanmelden gprs
Ik wil met mijn tungsten gaan mobiel internetten,ik ben nu al diverse uren bezig maar krijg het niet voor elkaar.Ik heb het gehele forum doorzocht,alles gelezen maar krijg het niet voor elkaar.
Ik heb een 6310i met een o2 abonnement,bij dit abonnement zit standaard gprs.Mijn tungsten communiceerd met de 6310i maar ik krijg nu de melding:"meld u aan bij gprs".Ik heb op de site van o2 de instellingen aar mijn 6310i laten zenden,ik heb de phone update gedaan maar waar moet ik het nu zoeken?in mijn telefooninstellingen of in de tungsten?
|
|
Gesponsorde links
|
|
||||
|
Ik kreeg ooit een vergelijkbare melding (Meldt u aan bij GPRS). Bleek dat O2 GPRS niet standaard "aan" zet als je een gewoon GSM abonnement verlengt/omzet in een nieuw abonnement waar GPRS bij in zit. Ik moest eea. eerst aan de klantenservice uitleggen, waarna die GPRS voor mijn abonnement inschakelden... een telefoontje naar de klantenservice kan dus geen kwaad.
Verder moet je op de Palm en op de 6310i natuurlijk ook alles wel goed instellen. Eea. wordt duidelijk uitgelegd op http://palm.com/nl/mobile (onder het kopje 'how to setup your mobile phone'). Je kan de daar geschetste procedure dmv. PhoneLink doorlopen. Bij carrier (een na laatste scherm) moet je dan 'Not Shown' kiezen, waarna je de volgende gegevens kan invoeren: Phone #: *99# Username: gprs Password: password Controleer vervolgens de instellingen via Prefs, Communication, Network. Hier moet een service zijn die je gebruikt voor internetten, bij mij heet ie "GPRS O2 via 6310i". Hier moeten de zojuist genoemde gegevens zijn ingevuld, en moet bij "Connection" een bluetooth MODEM verbinding met de 6310i geselecteerd zijn. Bij mij heet die "BT modem 6310i". Onder knop "Details" kan je alles op de standaard waarden laten. De zojuist genoemde "Connection" kan je instellen via Prefs, Communication, Connection. Bij mij heet ie dus "BT modem 6310i" en heeft de volgende instellingen: Connect to: Modem Via: Bluetooth Device: Nokia 6310i ... (de naam van je telefoon) Dailing: TouchTone Volume: Low Bij "Details": Speed=115.200bps, Flow Ctl=Automatic, geen Init String Ik hoop dat dit je een beetje op weg helpt... |
|
|||
|
Contact gehad met o2,voor de zekerheid hebben ze gprs opnieuw geactiveerd en ben alweer een uurtje of tig bezig.Ik zal het wel allemaal niet snappen maar wat ik ook doe telkens weer de melding "meld u aan bij gprs".
Bovenstaande instellingen ingevoerd,maar helaas weer dezelfde melding.Waar moet ik het nu zoeken,ikzelf denk in de telfoon instellingen.....maar waar???? Met heeft het het ook over "Access Point name" ik ben het nog niet in de telfoon of tungsten tegengekomen! Wat nu???????/
|
Ik ben langzamerhand een klein beetje gek geworden.Ik heb alles wat ik kon vinden doorgelezen maar ik krijg het niet voor elkaar.Zowel via bleutooth via de pc internetten of via de telefoon.
Ik stop ermee en ga na de vakentie verder ![]()
|
Pfff toch maar weer aan het proberen:maar waar moet ik onderstaande invoeren?
Preferences Active access point: Internet ik kan het nergens vinden.
|
yes,yes,yes,yes,yes,yes,yes,yes,yes,yes
Het werkt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Thanks zugzug,ik denk dat ik weet waar het probleem zat,n.l. in het gprs toegangspunt in de telefoon.Hier stond niets,maar daar moet"internet"komen te staan. Zo zie je maar 35 keer (of zo) is scheepsrecht.