Palmclub: Forums - alles over de Palm Pre met webOS, de Palm Treo smartphone of PalmOS pda

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

Alleen hardware kopen?

Een discussie over Alleen hardware kopen? in het GPS en Navigatie(software) forum, onderdeel van PalmOS - Algemeen; Hallo, Ik ben op zoek naar een leuk GPS-unitje voor aan een Palm (III/HandEra 330), maar eigenlijk hoef ...

Ga terug   Palmclub: Forums - alles over de Palm Pre met webOS, de Palm Treo smartphone of PalmOS pda > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1 (permalink)  
Oud 03 September 2001, 13:28
ats
Guest

Question Alleen hardware kopen?

Hallo,

Ik ben op zoek naar een leuk GPS-unitje voor aan een Palm (III/HandEra 330), maar eigenlijk hoef ik al die software-zooi er niet bij te hebben: ik ga hem toch niet gebruiken voor navigatie in de auto. Iemand enig idee waar je zo'n ding zonder al die software zou kunnen kopen? Zou aardig in prijs moeten schelen lijkt me...

André
Met citaat reageren
(verdwijnt na registratie)
Advertentie
Gesponsorde links

#2 (permalink)  
Oud 03 September 2001, 14:25
GJHartog's schermafbeelding
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig

Ik ben ze nog niet tegengekomen. Maar kijk eens op de tips pagina

Daar heb ik het een en ander uitgebreid opgeschreven en ook links geplaatst naar diverse leveranciers.

Daarbij, een GPSmodule voor een III kost nu nog $60,- bij RandMcNally, inclusief Amerikaanse Software. Waar je toch weinig aan hebt in Europa...

Maar wel nog een vraagje van mijn kant, wat wil je met GPS gaan doen, als je geen software wilt hebben?
  #3 (permalink)  
Oud 03 September 2001, 17:47
ats
Guest

Citaat:
Ik ben ze nog niet tegengekomen. Maar kijk eens op de tips pagina
Gezien Het enige dat wat ik ben tegen gekomen zijn OEM modellen, maar ik weet niet of die ook particulier te verkrijgen zijn....

Citaat:
Maar wel nog een vraagje van mijn kant, wat wil je met GPS gaan doen, als je geen software wilt hebben?
Het idee is om het geheel in te gaan zetten als flightcomputer bij het zweefvliegen. Daar is het een en ander aan software voor te krijgen via Internet, maar het is niet het soort software dat je bij de GPS geleverd krijgt. Daarnaast wil ik er zelf software voor gaan maken, en dan heb ik ook weinig aan standaard software...

André
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 23 October 2001, 10:43
wvdburgh
Guest

Een leuk GPS-je

Hallo,
Een van de beste en goedkoopste GPS-jes is de Garmin GPS12 zeker in een zweefvliegtuigje zal het je van pas komen. Je hoeft je Palm er niet bij te gebruiken om er al heel veel hulp van te hebben. Je kunt er je eigen datbase, zweefvliegvelden orientatiepunten etc etc., inzetten met de hand, computer en dus ook je Palm. Vooral de 'Highway'mode in het navigatievenster geeft voor vliegers een fraaie 'airlane' of corridor te zien met een zelf instelbare breedte. Ook een visueel alarm voor koerafwijking en of nadering van je waypoint is mogelijk. Een handig feature is de mogelijkheid de 10 dichtsbijzijnde waypoint te kunnen zien. Fijn als je nog een veldje wilt pakken als je wat veel hoogte verliest. De degelijkheid en nauwkeurigheid van deze GPS12 wordt door veel testers hoog gewaardeerd. Kosten: ~Fl 450,- De Garmin GPS12XL is hetzelfde toestel maar heeft reeds een database van steden, waypoints only, intern. Verder heeft het een aansluiting voor een buitenantenne wat in een zweefvliegtuig overbodig is. Groter voordeel vind ik de 'audio warnings' voor koerafwijking en nadering van een geprogrammeerd punt. Maar daarvoor betaal je dan ongeveer 200 a 300 gulden meer.
Verder heeft Garmin de de E-trek etc etc. die zeker ook heel fijn zijn. Mijn voorkeur voor de Garmin producten zijn gebaseerd op het kwalitatieve aspect van deze GPS-en, de mogelijkheid de firmware een update te geven, door Garmin gratis ter beschikking gesteld, en er is speciale software voor geschreven, o.a. Gartrip, op www.gartrip.de, die het gebruik van de GPS met zelf gescande kaarten en je PC wel erg aantrekkelijk maakt.

Groetjes en veel plezier!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten