Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #261  
Oud 26 juni 2005, 22:03
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo,

Weer een probleem...Ik moest opnieuw de Benelux kaart activeren..Dus ga ik naar ttcode.com en vraag daar de reeds bekende activatiecode op. Die wordt dus niet meer geaccepteerd!!! Ik heb dat nummer wel twintig keer ingevoerd, maar het schijnt niet meer te kloppen. Ook mij Hotsync komt telkens met vreemde meldingen over dubbele records. Hoe moet een gewoon mens dit nog allemaal begrijpen?
Ik heb het gehad met deze slechte versie 5. Ik ga alles verwijderen en weer terug naar versie 4.
Een zeer teleurgestelde gebruiker...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #262  
Oud 26 juni 2005, 22:07
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Bij het synchroniseren krijg ik het volgende bericht :

-- System
-- Possible database overwrite problem. Backing up database currentmap.dat to file C:\Program Files\Palm\van\Backup\currentmap_dat.PDB. The file contained database CurrentMap.dat data.

Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om deze melding niet meer te krijgen.
Iemand in de TomTom thread heeft hetzelfde probleem.

EDIT
JP: merge van zelfstandige thread, quote toevoegd voor duidelijkheid

__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS

Laatst gewijzigd door jean-paul; 27 juni 2005 om 09:38.
Met citaat reageren
  #263  
Oud 26 juni 2005, 22:22
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Beste forumleden,

Excuus voor mijn wat ongenuaceerde laatste bericht....
Ik heb TT5 inmiddels weer opnieuw geïnstalleerd en ben weer terug bij af (Benelux dus).
Uit de reactie van MaasQ, blijkt dat de mapnamen op de SD-kaart overeenkomen met de mapnamen op de CDROM. (Correct?)
Blijf ik nog even met de vraag hoe ik direct vanaf de CDROM kaarten naar de SD-kaart installeer en met de vraag hoe ik dan de CAB-files moet uitpakken. Of moet dat helemaal niet?
Voorbeeld: stel dat ik de kaart Duitsland plus vanaf de CDROM direct naar de SD-kaart wil wegschrijven, dus zonder tussenkomst van de TomTom interface. Hoe doe ik dat dan?
1. SD-kaart in de kaartlezer
2. CD 3 met de Duitsland Plus kaart in de CDROM speler
en dan??
Nogmaals sorry voor al dit gevraag, maar ik zie blijkbaar iets over het hoofd?
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #264  
Oud 26 juni 2005, 22:26
AnTom AnTom is offline
Lid
Voornaam: Anton
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 20 maart 2005
Berichten: 28
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka
Hallo,

Weer een probleem...Ik moest opnieuw de Benelux kaart activeren..Dus ga ik naar ttcode.com en vraag daar de reeds bekende activatiecode op. Die wordt dus niet meer geaccepteerd!!! Ik heb dat nummer wel twintig keer ingevoerd, maar het schijnt niet meer te kloppen. Ook mij Hotsync komt telkens met vreemde meldingen over dubbele records. Hoe moet een gewoon mens dit nog allemaal begrijpen?
Ik heb het gehad met deze slechte versie 5. Ik ga alles verwijderen en weer terug naar versie 4.
Een zeer teleurgestelde gebruiker...
Het valt niet echt mee geloof ik, toch zou het moeten lukken. Nog 1 keer?
1)verwijder met filez alle tomtom files uit de root van je interne geheugen kaart(filter =MniC) behalve start(=navigator) en CN(=Contacts Navigation) Op de externe SD-kaart alles gewoon laten staan!!
2)Activeer de zaak opnieuw met de code die je hebt. Dat zou na de vorige actie moeten lukken.
TomTom zou het dan moeten doen. De backup meldingen moet je maar even voor lief nemen.
3)Ga lekker naar bed en probeer morgen vol goede moed duitsland nog een keer. Via de Hotsync zou dat bij de snelheid die het bij mij heeft ongeveer 3 uur moeten duren!!
Je bent nu al zo lang bezig, nu nog maar even doorbijten!
Met citaat reageren
  #265  
Oud 26 juni 2005, 22:43
AnTom AnTom is offline
Lid
Voornaam: Anton
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 20 maart 2005
Berichten: 28
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka

1. SD-kaart in de kaartlezer
2. CD 3 met de Duitsland Plus kaart in de CDROM speler
en dan??
* setup programma van tomtom starten(niet proberen om de cab files uit te pakken; grote foutkans)
* kiezen voor "geavanceerde locatie" of iets dergelijks
* Browse vervolgens naar het sd-kaartje en installeer de duitsland map daar.
* Heb dan even geduld en als het goed is staat dan duitsland op het sd-kaartje.
* Vervolgens het sd-kaartje in je palm doen en ...... op vakantie naar duitsland om even bij te komen.

Succes, ik ga wel naar bed!
Met citaat reageren
  #266  
Oud 26 juni 2005, 22:50
joop's schermafbeelding
joop joop is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 februari 2004
Berichten: 140
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka
Uit de reactie van MaasQ, blijkt dat de mapnamen op de SD-kaart overeenkomen met de mapnamen op de CDROM. (Correct?)
Blijf ik nog even met de vraag hoe ik direct vanaf de CDROM kaarten naar de SD-kaart installeer en met de vraag hoe ik dan de CAB-files moet uitpakken. Of moet dat helemaal niet?
Beste APEKA,

om te voorkomen dat je zo lang moet hotsyncen, is het advies geweest: installeer eerst de kaarten op je PC en kopieer ze daarna naar de root van je SD kaart of installeer ze direct naar je SD-kaart.

ER STAAT NERGENS KOPIEER VAN DE TOM_TOM CD NAAR JE PC OF JE SD_KAART!

ER STAAT: INSTALLEER

Je installeert door de TomTom installatie vanaf de CD te volgen.

(Je hebt dan niks te maken met de CAB-files van de CD)

Joop
Met citaat reageren
  #267  
Oud 26 juni 2005, 23:34
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Thumbs up

Joop (en AnTom en MaasQ),

Met het schaamrood op de kaken zit ik dit te typen...Tsja, iets te lang doorgegaan en dan zie je door de Verkenner de bestanden soms niet meer....Had gewoon goed moeten lezen.....
Ik heb nu alle kaarten vanaf de CDROM's naar een map op mijn PC gekopieerd. Daar staan ze nu netjes te wachten om naar de SD-kaart versleept te worden.
Nu nog even van die vervelende duplicaat-bestand meldingen zien af te komen in mijn HotSync log (Ik zag dat dat elders in deze thread eerder al ter sprake was gekomen). Ik heb inmiddels TomTom support hier toch nog even over gemaild, misschien helpt dat om een update sneller uit te brengen..
Nogmaals heel erg bedankt voor alle reacties. Voortaan zal ik wat beter mijn best doen en eerst goed te lezen en niet meer zo lang achter die PC te blijven zitten..(klaagt mijn vrouw soms ook al over..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???

Laatst gewijzigd door apeka; 26 juni 2005 om 23:44.
Met citaat reageren
  #268  
Oud 27 juni 2005, 07:52
RvDamme RvDamme is offline
Senior lid
Voornaam: Ronald
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 maart 2003
Locatie: Volendam
Berichten: 51
Citaat:
Iemand in de TomTom thread heeft hetzelfde probleem.
Bedankt voor de reactie ziet er naar uit dat ik de backup hiervan maar uit moet zetten

EDIT
JP: Samengevoegd, quote toevoegd voor verduidelijking


Laatst gewijzigd door jean-paul; 27 juni 2005 om 09:39.
Met citaat reageren
  #269  
Oud 27 juni 2005, 12:34
AnTom AnTom is offline
Lid
Voornaam: Anton
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 20 maart 2005
Berichten: 28
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RvDamme
Bedankt voor de reactie ziet er naar uit dat ik de backup hiervan maar uit moet zetten
Zonder het al te ingewikkeld willen maken:

Bij mij (Tungsten T5) werkt de oplossing met het uitzetten van het back-up bitje niet. Bij TomTom begrijpen ze dat nog niet en is het probleem doorverwezen naar een "hogere afdeling".
Met citaat reageren
  #270  
Oud 27 juni 2005, 13:28
joop's schermafbeelding
joop joop is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 februari 2004
Berichten: 140
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka
Met het schaamrood op de kaken zit ik dit te typen...

Nogmaals heel erg bedankt voor alle reacties. Voortaan zal ik wat beter mijn best doen en eerst goed te lezen en niet meer zo lang achter die PC te blijven zitten..(klaagt mijn vrouw soms ook al over..
Ik hoop dat je ondanks alles toch nog goed hebt geslapen! (ik zag dat het weer een latertje was geworden!) En denk om je huwelijk......, je zou niet de eerste zijn die door een computer enz.enz.enz....

Met Filez kun je het back-up probleem makkelijk omzeilen. Filter eerst bij creator op MNiC. Dan heb je alle TomTom-files op een rijtje. Zet dan bij iedere file met kaarten het archiveer-vlaggetje uit. Ik heb sindsdien geen meldingen meer en alles werkt prima.

Joop
Met citaat reageren
  #271  
Oud 27 juni 2005, 14:17
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Talking

Joop,

Bedankt voor de goed raad....Vanmorgen heb ik me bij wijze van test door TT5 naar het werk laten brengen en dat ging heel netjes. Was natuurlijk niet erg uitgeslapen na alle stress van vannacht, maar Eva hield me met haar zwoele stem gelukkig voldoende wakker..
Zonder gekheid: Ik heb naar aanleiding van dubbele records in het Hotsync log, m.b.v. FileZ de backupvlaggetjes uitgezet van genoemde bestanden. Dit resulteerde bij mij echter in een niet meer te activeren kaart. Ik heb geen idee waarom. Ik kreeg de zaak pas weer goed na het verwijderen van alle Navigator bestanden uit het geheugen van de Palm, daarna de SD-kaart er weer in en vervolgens kon ik dan wel weer activeren..Heb daarom die backup vlaggetjes maar niet meer verwijderd en laat het log dus maar even zeuren. Ik neem aan dat TomTom hier wel een patch voor gaat verzinnen.

Iets anders: Versie 4 kon ik altijd zonder probleem activeren op twee PDA's. Ik kreeg dan op ttcode.com altijd netjes mijn twee apparaatcodes te zien en kon daar de productcode op beide koppelen. Handig , want ik heb een tweede T3 altijd standaard in de auto. Met versie 5 is nu helaas alleen een 1:1 registratie (één apparaat- en één productcode) mogelijk. Is dat bekend?
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #272  
Oud 27 juni 2005, 15:43
joop's schermafbeelding
joop joop is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 februari 2004
Berichten: 140
Citaat:
Versie 4 kon ik altijd zonder probleem activeren op twee PDA's.
Dat je dat kon doen en gedaan hebt, zou kunnen, maar TomTom staat installatie op slechts één apparaat toe. Dit staat keurig vermeld in de Licentie Voorwaarden en lijkt me ook logisch uit het gezichtspunt van een software leverancier. Niet iedereen verkeert in de luxe positie zoals jij om twee T|T3 's te hebben en één als reserve te gebruiken.....

Joop
Met citaat reageren
  #273  
Oud 28 juni 2005, 08:11
RichieB RichieB is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Rijswijk
Berichten: 88
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joop
Met Filez kun je het back-up probleem makkelijk omzeilen. Filter eerst bij creator op MNiC. Dan heb je alle TomTom-files op een rijtje. Zet dan bij iedere file met kaarten het archiveer-vlaggetje uit.
Bedoel je bijvoorbeeld het benelux_plus-map.cfg bestand? Daar staan oa je favoriete bestemmingen in. Die wil ik echt wel gebackupped hebben!

Ik gebruik nu Resco Backup om backups te maken naar mijn SD kaart. Dat werkt prima, en betrouwbaarder dan via Hotsync.
Met citaat reageren
  #274  
Oud 28 juni 2005, 21:55
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo,

Wat ik ook probeer, maar als ik ook maar bij een van de Navigator bestanden het backup-vlaggetje laat staan, blijft het Hotsync log met de foutmelding komen. In mijn Palm staan de volgende TT bestanden: CurrentMap-dat.PDB, currentmap-dat.PDB, benelux-plus-7faf5186.mac, benelux-plus-7faf5186.mac (waarom die er dubbel inzit snap ik ook niet) en benelux-plus-map.cfg. Als ik bij àl deze Navigator files het vlaggetje uitzet, is de foutmelding weg, maar krijg ik een kaart die niet meer te activeren is....Middel lijkt bij mij dus erger dan de kwaal...
Wacht dus maar op de patch van TomTom...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #275  
Oud 28 juni 2005, 22:55
eelcojansen
Guest
 
Berichten: n/a
TT Navigator 5 geinstalleerd op mijn Palm T3 en na wat strubbelingen met installeren (zie bericht #231 van deze thread) werkte alle perfect.
Vandaag echter wil TT niet meer opstarten. Er verschijnt een wit scherm waar ergens boven in heel vaag een bericht knipperd.
Wie herkent dit probleem en heeft sugesties voor de oplossing?
Met citaat reageren
  #276  
Oud 28 juni 2005, 23:12
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hoi,

Ik weet niet of dit je probleem is, maar ik heb op mijn Palm standaard een TomTom icoontje, ook als de SD-kaart er niet inzit. Als ik dit TomTom icoontje aantik en er géén kaart in de Palm zit, krijg ik inderdaad een wit scherm waarin wat tekst flikkert (logisch, want TT kan dan geen kaarten e.d. vinden). Als je wel een SD-kaart in je Palm hebt zitten, start TT gewoon op na aantikken van dit icoon. Dus misschien had je geen SD-kaart in je Palm zitten toen je dit probleem had?
Ik snap ook niet goed waarom dat TomTom icoontje altijd op je Palm aanwezig is, ook als er geen kaart geladen is. Volgens mij kun je dat TT icoon op je Palm gewoon verwijderen, want als je een TomTom kaartje in de Palm doet, start TomTom toch vanzelf...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #277  
Oud 28 juni 2005, 23:18
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Setup.dat?

Hallo,

Vandaag begonnen met het overzetten van TT kaarten naar de geheugenkaart met de kaartlezer. Dat gaat ff sneller dan hotsyncen...In 10 minuten stond de hele Duitsland Plus kaart erop....
Ik zag echter dat zowel Benelux als Great Britain een Zip-submap hebben, waarin een postcodeboek zit en een bijbehorende Setup.dat. Op mijn SD-kaart staat één Zip-submap, waarin nu nog alleen het Nederlandse postcodeboek zit en de bijbehorende setup.dat. Als ik nu Great Britain Plus ook wil overzetten naar de SD-kaart wil de setup.dat van Great Britain de reeds aanwezige setup.dat (van Benelux) overschrijven. Is dit een probleem of moet ik de afzonderlijke setup.dat's ergens anders heen kopiëren?
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #278  
Oud 28 juni 2005, 23:19
eelcojansen
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Ik weet niet of dit je probleem is, maar ik heb op mijn Palm standaard een TomTom icoontje, ook als de SD-kaart er niet inzit. Als ik dit TomTom icoontje aantik en er géén kaart in de Palm zit, krijg ik inderdaad een wit scherm waarin wat tekst flikkert (logisch, want TT kan dan geen kaarten e.d. vinden). Als je wel een SD-kaart in je Palm hebt zitten, start TT gewoon op na aantikken van dit icoon. Dus misschien had je geen SD-kaart in je Palm zitten toen je dit probleem had?
Helaas de kaart was gewoon aanwezig.

Citaat:
Volgens mij kun je dat TT icoon op je Palm gewoon verwijderen, want als je een TomTom kaartje in de Palm doet, start TomTom toch vanzelf...
Ook als ik TT start door de kaart opnieuw te plaatsen krijg ik wit scherm met volgens mij de volgende tekst: "Armcode not allocated"
Met citaat reageren
  #279  
Oud 28 juni 2005, 23:26
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Ook als ik TT start door de kaart opnieuw te plaatsen krijg ik wit scherm met volgens mij de volgende tekst: "Armcode not allocated"

Staat er een mapje 'TomTom' op je geheugenkaart?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #280  
Oud 29 juni 2005, 09:08
RichieB RichieB is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Rijswijk
Berichten: 88
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eelcojansen
TT Navigator 5 geinstalleerd op mijn Palm T3 en na wat strubbelingen met installeren (zie bericht #231 van deze thread) werkte alle perfect.
Vandaag echter wil TT niet meer opstarten. Er verschijnt een wit scherm waar ergens boven in heel vaag een bericht knipperd.
Wie herkent dit probleem en heeft sugesties voor de oplossing?
Dit probleem heb ik ook af en toe. Het bericht dat je ziet knipperen is "Armcode not allocated". Een soft/warm reset is de oplossing. Soms reset TomTom zelf de Palm. Ik heb een Treo 650 en daar kan het te maken hebben met het vollopen van de cache. Die kan alleen geleegd worden door een reset . Met een de T3 heb je daar geen last van.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023