Palmclub: Forums - alles over de Palm Pre met webOS, de Palm Treo smartphone of PalmOS pda

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

Watersport GPS

Een discussie over Watersport GPS in het GPS en Navigatie(software) forum, onderdeel van PalmOS - Algemeen; Wie heeft er ervaring met het toepassen van GPS in de watersport ? Ik ben nog niet zo bekend met GPS ...

Ga terug   Palmclub: Forums - alles over de Palm Pre met webOS, de Palm Treo smartphone of PalmOS pda > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1 (permalink)  
Oud 19 August 2003, 08:32
wzuidber
Guest

Watersport GPS

Wie heeft er ervaring met het toepassen van GPS in de watersport ?

Ik ben nog niet zo bekend met GPS toepassingen in de watersport. Ik ben benieuwd naar het verband met "Waypoints", het gebruik van digitale waterkaarten op de Palm (als dat al bestaat ?), of de wellicht eenvoudigere oplossing door GPS te gebruiken met hydrografische kaarten.
En natuurlijk naar de technische oplossing op de Palm !

Alvast bedankt !
Wim
Met citaat reageren
(verdwijnt na registratie)
Advertentie
Gesponsorde links

#2 (permalink)  
Oud 19 August 2003, 09:03
patrickl's schermafbeelding
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar er zijn wel al eerder wat vragen over geweest. Er zijn bijvoorbeeld een paar threads over SailPalm. Zie: Zoeken naar: SailPalm Dat programma ziet er alleen niet echt geavanceerd uit (als het uberhaupt nog bestaat)

In de toekomst zou de Garmin iQue 3600 hier voor gebruikt kunnen worden. Deze is compatible met de BlueChart kaarten. Dat is echter wel een vrij prijzige optie.

Als je de waterkaarten zou kunnen scannen dan zou je ze misschien ook in PathAway kunnen gebruiken.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 19 August 2003, 09:42
Patrick's schermafbeelding
Forumbikkel
Voornaam: Patrick
Model: Palm Tungsten|T5

Ik zag toevallig laatst ergens een magazine liggen met een vergelijkende test voor 'watersport-gps'. Er zijn ongeveer 10 handhelds getest. Ik weet de naam niet meer, maar het was de tegenhanger van ANWB's Autokampioen. Het blad wordt in ieder geval uitgegeven door de ANWB.

Ik hoop dat je hier iets verder mee komt.

Groet,
Patrick
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 26 August 2003, 20:46
Teake
Guest

Thumbs up Ervaring met Watersport GPS

Ik heb deze zomer Sail Palm uitgeprobeerd tijdens mijn zeiltocht door Nederland en ben behoudens dat het een zwart wit programma is best wel enthousiast. De kaarten zijn redelijk naukeurig en geven prima aan waar je zit en hoe je koers is.

Mijn "uitrusting" is
Palm 515 met GPS van Holux 251+ inkl GPS antenne
Software van Sailpalm kaart van Nederland (NE227P16)

Alle belangrijke doorgangen en betonning water betrouwbaar aangegeven. Nog niet met waypoints en zo gewerkt
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten