alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda
Een discussie over Watersport GPS in het GPS en Navigatie(software) forum, onderdeel van PalmOS - Algemeen; Wie heeft er ervaring met het toepassen van GPS in de watersport ? Ik ben nog niet zo bekend met GPS ...
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|||
|
Watersport GPS
Wie heeft er ervaring met het toepassen van GPS in de watersport ?
Ik ben nog niet zo bekend met GPS toepassingen in de watersport. Ik ben benieuwd naar het verband met "Waypoints", het gebruik van digitale waterkaarten op de Palm (als dat al bestaat ?), of de wellicht eenvoudigere oplossing door GPS te gebruiken met hydrografische kaarten. En natuurlijk naar de technische oplossing op de Palm ! Alvast bedankt ! Wim |
| (verdwijnt na registratie) | |
|
|
|
Gesponsorde links
|
|
||||
|
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar er zijn wel al eerder wat vragen over geweest. Er zijn bijvoorbeeld een paar threads over SailPalm. Zie: Zoeken naar: SailPalm Dat programma ziet er alleen niet echt geavanceerd uit (als het uberhaupt nog bestaat)
In de toekomst zou de Garmin iQue 3600 hier voor gebruikt kunnen worden. Deze is compatible met de BlueChart kaarten. Dat is echter wel een vrij prijzige optie. Als je de waterkaarten zou kunnen scannen dan zou je ze misschien ook in PathAway kunnen gebruiken. |
|
|||
|
Ik heb deze zomer Sail Palm uitgeprobeerd tijdens mijn zeiltocht door Nederland en ben behoudens dat het een zwart wit programma is best wel enthousiast. De kaarten zijn redelijk naukeurig en geven prima aan waar je zit en hoe je koers is.
Mijn "uitrusting" is Palm 515 met GPS van Holux 251+ inkl GPS antenne Software van Sailpalm kaart van Nederland (NE227P16) Alle belangrijke doorgangen en betonning water betrouwbaar aangegeven. Nog niet met waypoints en zo gewerkt |